Home » Stiinta » Noua injecţie de proteine a ​​inversează simptomele similare cu cele ale Alzheimer. ”E suficient doar o săptămană” – FOTO

Marina Manastîrlî 04.23.2016
Cercetătorii au descoperit că o injecţie a unei proteine ​​numite IL-33 poate inversa, la şoareci, simptomele bolii Alzheimer.

În doar o săptămână, această proteină stopează, dar şi inversează, simptomele declinului cognitiv şi restaurează memoria.

Şoarecilor care au dezvoltat o boală progresivă asemeni maladiei Alzheimer (numită APP / PS1) l-au fost administrate zilnic injecţii de proteine. Drept rezultat, nu numai plăcile toxice de amiloid au fost eliminate (care se consideră a fi declanşatoare de Alzheimer la oameni), dar, de asemenea, a fost împiedicată formarea noilor plăci.

„IL-33 este o proteină produsă de diferite tipuri de celule din organism şi este deosebit de abundentă în sistemul nervos central (creier şi măduva spinării). Am descoperit că injectarea de IL-33 la şoarecii în vârstă, ajunşi la APP / PS1, a îmbunătăţit rapid memoria şi funcţia cognitivă a şoarecilor până la nivelul celor normali de aceeaşi vârstă cu ei, în numai o săptămână”, afirmă cercetătorul principal, Eddy Liew de la Universitatea din Glasgow (Marea Britanie).

Studiul a fost realizat doar pe şoareci şi, conform calculelor, va da rezultate pozitive la oameni într-un raport de numai 8%. Echipa din spatele rapoartelor de descoperire consideră că acest rezultat are „indici încurajatori”, iar anumite aspecte ale acestui studiu ar putea fi aplicate şi pacienţilor umani cu Alzheimer.

La om, boala Alzheimer, de obicei, rezultă dintr-o acumulare de două tipuri de leziuni la nivelul creierului: placi amiloide şi încurcăturile neurofibrilare.

Sursa foto: NIH/Flickr

Plăcile amiloide stau între neuroni şi formează grupuri dense de proteine lipicioase ​​numite beta-amiloide.

Ghemurile neurofibrilare sau încurcăturile neurofibrilare se găsesc în interiorul neuronilor, ele sunt cauzate de proteinele defecte ”tau” care se strâng în grupuri până formează o masă groasă, insolubilă. Acest lucru face ca filamentele mici, numite microtubuli, să fie răsucite, acest lucru perturbă transportarea nutrienţilor esenţiali prin creier.

Lucrând cu şoarecii, Liew şi echipa lui a descoperit că IL-33 pare să stimuleze celulele sistemului imunitar din creier numite microglia, orientându-le spre plăcile toxice de amiloid. Odată ce plăcile au ajuns în vizor, microglia le-a absorbit cu ajutorul unei enzime numite neprilysin, care este cunoscut pentru că distruge amiloidul solubil.

A fost observat că acest proces reduce dimensiunea şi numărul plăcilor de amiloid la şoarecii cu simptome asemănătoare celor ale bolii Alzheimer.

„Prin urmare, IL-33 ajută nu doar să îndepărteze plăcile de amiloid deja formate, dar, de asemenea, previne depunerea şi formarea altor plăci şi încurcături neurofibrilare”, a rapoartat echipa de la Glasgow.

Liew rămâne prudent optimist. Ei consideră că relevanţa acestei constatări, în raport cu Alzheimerul uman, este în prezent neclară.

”Dar există indicii care sunt încurajatoare. De exemplu, studiile genetice anterioare au arătat o asociere între mutaţiile IL-33 şi boala Alzheimer la populaţiile europene şi chineze. În plus, creierul pacienţilor cu boala Alzheimer conţine mai puţine IL-33 decât creierul pacienţilor cu non-Alzheimer”, a declarat Eddy Liew

Cercetătorul a adăugat că au existat destule „descoperiri false în domeniul medical” şi că e prea devreme să vorbim despre un potenţiat tratament şi ar trebui să aşteptăm efectuarea studiilor clinice riguroase.

Sursa: Science Alert