Home » Stiinta » Ziua Asteroidului. Care sunt asteroizii şi cometele care ar putea DISTRUGE Terra

06.30.2016
Astăzi, 30 iunie, este Ziua Asteroidului, o mişcare globală organizată anual cu scopul de a atrage atenţia publicului larg asupra posibilităţii impactului cu un asteroid şi a modalităţilor în care planeta noastră poate fi protejată.

Evenimentul a fost fondat în 2015 de Brian May, astrofizician şi chitarist în formaţia Queen, şi de regizorul Grig Richters, în colaborare cu fundaţia B612.

Ziua Asteroidului se sărbătoreşte pe data de 30 iunie pentru a marca cel mai mare impact cu un asteroid din istoria noastră recentă, care a avut loc în regiunea Tunguska, la începutul secolului trecut.

Asteroizii sunt corpuri din Sistemul Solar care orbitează în jurul Soarelui şi au dimensiuni cuprinse între 10 metri şi 1.000 kilometri, până în prezent fiind descoperite 700.000 de astfel de corpuri, reunite în Catalogul cu asteroizi. Peste 12.000 dintre aceştia intersectează sau se apropie de orbita Pământului şi sunt numiţi generic „asteroizi geointersectori”.

În aprilie, experţii NASA au anunţat că datorită navetei spaţiale NEOWISE (Near-Earth Object Wide-field Survey Explorer), lansate în uurmă cu doi ani, specialiştii americani au identificat 72 de asteroizi şi comete aflate în apropierea Terrei, care nu au mai fost observate până acum.

Pe parcursul ultimului an, NEOWISE a colectat nu mai puţin de 5,1 milioane de imagini în infraroşu şi a cercetat peste 19.000 de asteroizi. La o analiză mai atentă, s-a determinat că există posibilitatea ca 439 dintre obiectele studiate să provoace un impact pe Pământ. Mai mult decât atât, 8 dintre acestea au fost clasificate ca având un potenţial ridicat de a declanşa un dezastru de proporţii pe planeta noastră.