Home » Știință » Sintagma ,,creier de găină” nu poate fi aplicată puilor de raţă. De ce sunt aceştia capabili – VIDEO

Publicat: 20.07.2016
Puii de raţă sunt cunoscuţi pentru drăgălăşenia lor, dar nu şi pentru inteligenţă.

Raţele îşi imprimă în memorie primul obiect pe care îl văd în momentul în care eclozează. O echipă de cercetători a expus unor răţuşte mai multe obiecte agăţate de tavan care se mişcau circular în jurul puilor, în încercarea de a face puii de raţă să creadă că obiectul este mama lor. Obiectele erau dispuse în perechi cu forme asemănătoare, sfere sau cu forme diferite, piramide şi cuburi.

Puii de raţă au fost scoşi din zona experimentului şi plasaţi într-o cutie neagră, pentru o oră. Apoi, au fost plasaţi înapoi în zona experimentală, în care se aflau cele două perechi de obiecte. Cercetătorii au analizat ce perechi de forme au urmat raţele. De exemplu, în momentul în care puii de raţă reacţionau la prima pereche de obiecte, cele sferice sau la perechea cu forme diferite, ei alegeau piramida, împărtăşind aceeaşi relaţie între ei, precum cea pentru ,,obiectul mamă”.

Cercetătorii au repetat experimentul, dar au utilizat culori în loc de forme. Oamenii de ştiinţă au descoperit că peste 75% dintre raţele care au urmat formele au preferat aceeaşi culoare precum ceilalţi din grup. Rezultatele au dovedit faptul că raţele au înţeles diferenţa dintre forme şi culori, chiar şi la câteva ore de la eclozare.

,,Raţele zboară, înoată, merg şi îşi schimbă constant înfăţişarea, fie când îşi deschi aripile sau când se scufundă”, a explicat Antone Martinho, autorul studiului. ,,Dacă puii de raţă şi-ar aminti cum arată mama lor doar dintr-un singur unghi, probabil ar pierde-o, dar prin memorarea mai multor caracteristici, ei reuşesc să îşi amintească primul lucru pe care îl văd perfect”, a adăugat cercetătorul.