Home » Stiinta » Oamenii de ştiinţă au descoperit un nou tip de foc pe care l-au şi experimentat. ”Este o descoperire fascinantă, care oferă numeroase posibilităţi”

Alin Motogna 08.10.2016
Fenomenul constatat se poate produce în mod natural în timpul tornadelor.

O echipă de cercetători americani a descoperit un nou tip de…foc. Specialiştii au anunţat că ,,spira albastră” pe care au identificat-o este asemănătoare cu cele care se formează în timpul tornadelor şi că ea ar putea fi folosită pentru a crea combustibili nepoluanţi, dar şi pentru a curăţa peliculele de petrol apărute în mări şi oceane în urma deversărilor accidentale.

Spirele sunt formate dintr-un miez de foc, în jurul căruia apar coloane de aer invizibile cu ochiul liber. Fenomenele de acest tip apar în mod natural în timpul incendiilor şi al vânturilor puternice şi, datorită eficienţei cu care ard combustibilul, ar putea fi folosite pentru a curăţa petrolul deversat în apele mărilor şi oceanelor.

În timpul unui experiment, o echipă de cercetători de la Universitatea din Maryland a simulat în laborator modul în care se produc deversările de petrol, poziţionând deasupra apei jumătăţi de cilindri de cuarţ pentru a crea spire de foc. În acele momente, specialiştii au constatat că vârtejul pe care l-au provocat s-a transformat într-o spiră de culoare galbenă şi albastră, prima culoare sugerând prezenţa particulelor de funingine, iar cea de-a doua procesul nefinalizat de ardere a combustibilului.

Sursa:youtube.com/SciNews

Oamenii de ştiinţă au spus că cea de-a doua culoare a flăcării este cea mai importantă, deoarece ea indică faptul că nivelul dioxidului de carbon emis este mult mai mic decât în cazul unei arderi obişnuite.

Deşi susţin că breşa formată între flacără şi suprafaţa apei determină menţinerea focului, cercetătorii nu ştiu pot da seama încă de ce el arde în acest mod: ,,În mod normal, o spiră de foc este turbulentă, dar aceasta este foarte silenţioasă şi stabilă, fără a prezenta indicii vizibile sau sonore de turbulenţă. Este o descoperire fascinantă, care oferă numeroase posibilităţi atât în interiorul cât şi în exteriorul laboratorului”, susţine Huahua Xiao, unul dintre membrii echipei de investigaţie.

Oamenii de ştiinţă americani şi-au propus să realizeze experimentul şi în afara laboratorului lor de cercetare. În acest sens, specialiştii se aşteaptă să folosească spire de foc pentru a curăţa petrolul apărut la suprafaţa mărilor şi oceanelor în timpul deversărilor. Mai mult decât atât, savanţii spun că fenomenul descoperit îi vor ajuta să înţeleagă mai bine domeniul mecanicii fluidelor.

Vă mai recomandăm şi: Cel mai frumos „foc viu” din lume îşi dezvăluie misterul (VIDEO)