Home » Stiinta » Sonda Spaţială Juno a doborât un nou record după ce a ajuns la cea mai mică distanţă de Jupiter

Alin Motogna 08.30.2016
Dispozitivul a fost lansat în spaţiul cosmic în urmă cu 5 ani.

Sonda spaţială Juno, lansată de NASA pentru a studia planeta Jupiter, s-a apropiat la cea mai mică distanţă faţă de obiectul cosmic de până acum. Reuşita a fost obţinută după ce astronomii americani au coordonat vehiculul în aşa fel încât acesta să se deplaseze la aproximativ 4200 de kilometri faţă de stratul de nori al gigantului gazos.

Oamenii de ştiinţă americani speră că vehiculul pe care l-au proiectat să ajungă într-o poziţie în care să poată realiza fotografii. În momentul în care acest lucru va fi posibil, experţii vor putea obţine cele mai performante imagini cu stratul de nori al lui Jupiter de până acum.

Momentul apropierii maxime a lui Juno faţă de Jupiter s-a produs sâmbătă, la 12:51 GMT, 15:51 ora României. În acel moment, vehiculul se deplasa deasupra planetei cu o viteză de aproximativ 208.000 km/h, de la nord spre sud.

Vehiculul a pătruns în atmosfera lui Jupiter în data de 5 iulie, după o călătorie de peste 5 ani, realizată pe o distanţă de circa 2,8 miliarde de kilometri. ,,Aceasta este prima noastră oportunitate de a studia îndeaprope regele Sistemului nostru Solar şi a ne da seama cum funcţionează el”, susţin reprezentanţii Insitutului Sud-Vestic de Cercetare al NASA.

Misiunea principală a lui Juno este de a explora Sistemul Solar, în încercarea de a oferi informaţii legate de originea şi evoluţia celor mai mari mari planete din cadrul acestuia. Pentru a studia compoziţia, temperatura, dar şi alte proprietăţi ale obiectelor cosmice, specialiştii NASA se vor folosi de instrumentele de la bordul dispozitivului lansat în data de 5 august 2011.

În cazul lui Jupiter, astronomii speră să afle dacă planeta are un miez solid, aşa cum s-a presupus până acum, sau dacă gazele din care este compusă atmosfera sa se compresează la densităţi tot mai mari până la nivelul zonei centrale a obiectului cosmic. De asemenea, experţii speră să afle mai multe informaţii despre ,,Marele Punct Roşu”, furtuna care are loc pe Jupter încă de acum câteva sute de ani.

Sonda spaţială va desfăşura o misiune de 53 de zile, după care motoarele sale urmează să fie din nou puse în funcţiune în data de 19 octombrie, pentru a reduce timpul de deplasare la numai 14 zile. Această configuraţie va fi păstrată până în februarie 2018, când vehiculul va fi lansat într-o misiune distructivă în interiorul atmosferei lui Jupiter.

În comparaţie cu Terra, Jupiter are un diametru de 11 ori mai mare şi un volum de 300 de ori mai mare. Marele Punct Roşu are un diametru de două ori mai mare decât cel al planetei noastre.

Sursa: bbc.com

Vă mai recomandăm şi: O navetă NASA a surprins o imagine cu Pământul şi Luna de la 9,66 milioane de kilometri distanţă!

Prima imagine color cu planeta Jupiter, trimisă de către sonda spaţială Juno – FOTO+VIDEO