Home » Stiinta » Medicii britanici au creat primul tratament împotriva cancerului pancreatic care nu produce efecte secundare

Autor: Alin Motogna 09.08.2016
Specialiştii susţin că substanţa ar putea fi folosită şi pentru tratarea altor tipuri de cancer, nu numai a celui pancreatic.

O echipă de cercetători de la Universitatea din Londra a creat un medicament capabil să stimuleze sistemul imunitar şi să distrugă celulele canceroase, îmbunătăţind astfel durata de viaţă a pacienţilor diagnosticaţi cu cancer pancreatic. Substanţa, denumită ,,IMM-101″, este considerată un pas înainte în domeniul medicinei, deoare boala pe care o tratează îi ucide pe cei afectaţi în numai câteva luni de la apariţie.

Pacienţii care au fost trataţi cu noul tip de medicament s-au simţit mult mai bine decât cei trataţi cu ajutorul chimioterapiei. Medicii sunt foarte optimişti în privinţa tratamentului inventat, deşi a fost testat pe doar 110 pacienţi.

,,Sunt foarte entuziasmat. Este pentru prima dată când avem un tratament ce poate fi un bun candidat pentru lupta împotriva cancerului pancreatic, una dintre cele mai ucigătoare boli. Incidenţa sa este aproape echivalentă cu mortalitatea pe care o provoacă. Este nemaipomenit”, susţine Angus Dalgeish, coordonatorul proiectului de cercetare care a avut ca rezultat producerea medicamentului.

Oamenii de ştiinţă sunt cu atât mai mulţumiţi de rezultatul dat de IMM-101, cu cât medicamentul nu este toxic pentru organismul uman. Mai mult decât atât, substanţa s-a dovedit a fi eficientă în lupta împotriva uneia dintre cele mai greu de tratat forme de cancer, cea de pancreas.

Majoritatea indivizilor analizaţi (aproximativ 85%) fuseseră diagnosticaţi cu cancer în metastază. În cadrul etapelor de testare a noii substanţe, cercetătorii au aflat că pacienţii care au fost trataţi cu ajutorul chimioterapiei aveau o durată medie de viaţă de 4,4 luni, în timp ce pacienţii cărora le-a fost administrat noul tratament trăiau până la 7 luni.

În cadrul studiului pe care l-au realizat, medicii au administrat noua substanţă împreună cu gemcitabina folosită în mod obişnuit în timpul chimioterapiei. Specialiştii au observat apoi că IMM-101 ,,reactivează” acele zone ale sistemului imunitar afectate de apariţia cancerului, ajutându-le să identifice tumorile pancreatice, pentru ca substanţele utilizate în timpul chimioterapiei să le poată distruge.

Specialiştii britanici susţin că, totuşi, substanţa pe care au creat-o nu a produs efecte semnificative în rândul pacienţilor trataţi, deoarece media de viaţă a acestora a fost de 6,7 luni, în comparaţie cu media de 5,6 luni demonstrată în cazul indivizilor trataţi cu ajutorul chimioterapiei. Cu toate acestea, cercetătorii sunt optimişti şi spun că noul tip de tip de imunoterapie ar putea fi folosit şi pentru tratarea altor forme de cancer, nu nu mai a celui de pancreas.

Sursa: theguardian.com

Vă mai recomandăm şi: Femeile înalte sunt mai predispuse la toate tipurile de cancer!

Fumezi imediat ce te trezeşti dimineaţa? Ai un risc mare de a face cancer

Exerciţiul fizic poate fi benefic pentru pacienţii care suferă de cancer

O nouă legătură chimică extrem de puternică a fost descoperită
Imagini amuzante cu un urs surprins în timp ce se scarpină de un copac, în Parcul Național Retezat
Materia întunecată pur și simplu nu există. Cum argumentează cercetătorii cel mai recent studiu
Ilustrații rare din Dante, transformate în imagini digitale
Cum a ajuns Rusia să dețină mai mult aur decât dolari în rezervele naţionale
Cel mai grandios canion din Sistemul Solar, dezvăluit de noi imagini uimitoare. Cum se compară cu Marele Canion al nostru
Ce sunt anti-nutrienții și de ce ar trebui incluși în orice dietă echilibrată
Un experiment arată ce se poate întâmpla dacă strănuți cu ochii deschiși
Când au purtat oamenii haine pentru prima dată?
NASA pregătește lansarea celei mai puternice rachete din istorie