Home » Știință » Cum ne putem multiplica foarte uşor numărul de neuroni

Cum ne putem multiplica foarte uşor numărul de neuroni

Publicat: 18.10.2016
Cum putem influenţa producerea neuronilor? Cu toate că tindem să credem că acest proces este unul extrem de complicat, nu este deloc aşa, iar modalităţile sunt extrem de simple.

În cadrul unei conferinţe TED, neurocercetătorul Sandrine Thuret a încercat să explice acest fenomen, iar ca înţelegerea acestuia să fie mult mai uşoară, aceasta a început prin a face referire la hipocamus, care se află localizat în centrul creierului şi are o extrem de mare importanţă în procesul de învăţare şi memorare, dar şi în generarea stărilor de spirit sau a senzaţiilor. Conform studiilor demarate de către oamenii de ştiinţă, producem 7.000 de neuroni în fiecare z. Procesul de înlocuire a neuronilor între ei este unul continuu, cei cu care ne naştem fiind schimbaţi în totalitate de-a lungul timpului.

Totuşi, de ce este acest fenomen atât de important şi ce presupune acesta? Este extrem de important pentru memorie, iar exemplele cu privire la modul în care acest fenomen funcţionează sunt extrem de simple:  exemplul cunoaşterii unui oraş sau explicarea modului în care eşti capabil să ştii de unde îţi poţi lua bicicleta în fiecare zi. Mai mult decât atât, geneza neuronilor are o legătură importantă cu depresia, întrucât aceasta inhibă producţia de neuroni.

Putem controla geneza neuronilor? Aceasta poate fi îmbunătăţită printr-o activitate cerebrală constantă, cel mai uzual exemplu invocat fiind cel al cititului sau al învăţatului. Stresul va stopa acest fenomen, iar somnul, sportul şi  sexul reprezintă factori benefici în producţia de neuroni. Însă, când îmbătrânim, producţia scade.

Şi ceea ce mâncăm are un efect decisiv asupra hipocamusului şi a producţiei de neuroni. Consumul de ciocolată şi afine ajută la apariţia de noi neuroni, iar cosnumul de alcool, deficienţa vitaminei A şi deficienţa vitaminei E inhibă acest proces

Totuşi, cel mai important aspect este reprezentat de modul în care se derulează nutriţia, modul în care mâncăm având un rezultat crucial în acest proces. Astfel, o dietă uşoară ajută la producţia de neuroni, căci restricţia de calorii poate îmbunătăţi memoria.

Pe lângă aceste aspecte, oamenii de ştiinţă încearcă să găsească o modalitate prin care această producţie a neuronilor să fie protejată, nu numai influenţată.

Pentru prima dată, oamenii de ştiinţă au cronometrat viteza cu care neuronii comunică

Primul pas spre transplantul de ţesut nervos: a fost reuşită transformarea de celule de piele în neuroni!

Avem neuroni specializaţi pentru fiecare tip de gust