Home » Stiinta » Virusuri şi bacterii periculoase despre care omenirea credea că sunt eradicate revin la viaţă

Autor: Oana Bujor 11.07.2016
Oamenii de ştiinţă trag un semnal de alarmă: topirea accelerată a permafrostului siberian scoate la iveală bacterii şi virusuri periculoşi, despre care se credea că au fost eradicaţi de multă vreme, potrivit Scientific American.
Siberia este acoperită cu un strat de sol şi roci, care teoretic nu se dezgheaţă niciodată. Nici măcar în timpul verii. Asta în condiţii normale. Cum însă ultimii ani au fost declaraţi cei mai călduroşi din istoria înregistrărilor meteorologice, situaţia s-a schimbat dramatic. Astfel, în unele regiuni din Siberia s-au înregistrat în unele veri temperaturi de 35 de grade Celsius, cu 25 de grade mai mult decât ar fi normal.

În aceste condiţii, permafrostul siberian se topeşte într-un ritm rapid, care-i pune în alertă pe oamenii de ştiinţă. Nu doar pentru că acest lucru este un indicator al schimbărilor climatice care afectează planeta, ci şi pentru că topirea stratului de roci îngheţate scoate la iveală o serie de microorganisme ce pot dezlănţui boli extrem de periculoase. Cum ar fi Antraxul.

Deja, bacteria a ucis astă vară un băiat de 12 ani dintr-o regiune izolată a Siberiei. Alte cel puţin 20 de persoane din peninsula Yamal au fost diagnosticate cu această boală, care a afectat şi unele specii de animale. Peste două mii de reni din regiunea respectivă au murit din cauza infecţiei. Motivul îl reprezintă topirea unui strat de sol îngheţat, lucru ce a făcut ca bacteria să ajungă într-o sursă de apă din zonă şi în pământ. Aceasta este prima epidemie de acest gen din regiune din ultimii 75 de ani.

Citeşte continuarea pe : Rfi