Home » Stiinta » Patru mari conducători ai lumii care sunt şi oameni de ştiinţă

Patru mari conducători ai lumii care sunt şi oameni de ştiinţă

Autor: Oana Bujor 11.13.2016
Unii dintre cei mai recunoscuţi lideri din lume şi-au început cariera ca oameni de ştiinţă. Iată lista ce cuprinde patru lideri cunoscuţi, conform ABC, care sunt la bază oamenii de ştiinţă.

Margaret Thatcher, chimistă

Fostul prim-ministru britanic, a studiat ştiinţa în cadrul Universităţii Oxford. Aceasta s-a specializat în cristalografie sub supravegherea lui Dorothy Hodgkin, câştigătoarea unui Premiu Nobel pentru chimie. După absorvire, Margaret Thatcher a lucrat ca cercetătoare, în cele din urmă s-a mutat în Dartford pentru a-şi începe cariera politică.

Aceasta şi-a continuat munca de cercetare, ajutând la dezvoltarea emulsificatorilor pentru îngheţată. Thatcher a fost printre primii lideri care a adus în discuţie problema încălzirii globale. Acasta a fondat Grupul Interguvernamental despre Schimbările Climatice şi Centrul Britanic Hadley pentru Anticipare Climatică şi Cercetare.

Jimmy Carter, inginer nuclear

Carter a absolvit United States Naval Academy în 1946, fiind licenţiat în ştiinţă. Acesta a fost ofiţer de inginerie în cadrul USS Seawolf, al doilea submarin nuclar al Statelor Unite ale Americii.

Moartea tatălui s-au a reprezentat şi sfârşitul carierei de inginer, după ce s-a mutat înapoi în Plains, Georgia pentru a avea grijă de ferma de alune a familiei.

Carter a trecut apoi de la alune la politică, însă s-a lovit de dificultăţi neobişnuite, fiind depăşit de complexitatea situaţiei.

Angela Merkel, doctor în chimiste cuantică

Cancelarul Germaniei a fost printre primii studenţii din liceul său, însă după ce a eşuat la disciplina fizică, aceasta s-a decis să aprofundeze subiectul şi s-a înscris la Universitatea din Leipzig pentru a dovedi că poate excela şi la această disciplină.

Dr. Merkel a absolvit cu o diplomă în fizica chimică înainte de a dobândi titlul de doctor în chimia cuantică de la Academia de Ştiinţă din Germania.

Merkel a lucrat în cadrul academiei până la prăbuşirea zidului Berlinului, fapt ce a împins-o către o carieră în politică.

Papa Francisc, tehnician chimic

Conform biografiei oficiale de pe site-ul Vaticanului, înainte de a intra în rândul preoţilor, Papa Francisc a studiat ,,şi absolvit ca tehnician chimic”. Liderul Bisericii Catolice  a absolvit cu calificarea de chimist din partea Escuela Tecnica Industrial No.12, în Argentina.

Sursa: ABC