Home » Stiinta » Ce se poate citi în ADN-ul nostru

Ce se poate citi în ADN-ul nostru

Descopera 12.14.2016
Ce se poate citi în ADN-ul nostru
Trăsăturile noastre genetice îşi pun amprenta asupra greutăţii corporale, dar şi asupra performanţelor noastre sportive. Un test ADN îţi poate spune astăzi ce alimente îţi sunt benefice, dacă rişti să faci un atac cerebral sau un infarct. Genele ne arată, de asemenea, cum asimilăm energia din alimente, cum eliminăm toxinele sau suntem susceptibili de a fi expuşi anumitor riscuri ce ne influenţează sănătatea.

”Un astfel de test ne ajută să înţelegem de ce ne comportăm într-un anumit fel cu alimentele, de la ce ne îngrăşăm şi de la ce slăbim: să mâncăm mai puţin sau să facem exerciţii fizice şi în ce proporţie, câte mese să luăm pe zi. În cazul unui risc crescut de atac cerebral putem să renunţăm la fumat, să reducem kilogramele, să făcem activitate fizică regulată, să adoptăm o dietă sănatoasă, să vedem dacă aspirina ne este de ajutor (sunt cazuri determinate genetic în care aceasta nu are niciun fel de acţiune).  Există situaţii în care simplul consum al cafelei este asociat cu scăderea riscului apariţiei unor boli ( spre exemplu cancerul de sân, boala Alzheimer)”, spune dr. Dorin Pirciog, iniţiatorul programului MyBodyGuide, pentru Gândul.

Fiecare persoană este diferită genetic şi vine cu moştenirea ei. ”Să ne uităm la trei persoane, fiecare cu o boală genetică. Una dintre ele este intolerantă la lactoză, alta la gluten, nu poate digera grâul, iar o alta are tulburare de supraîncărcare cu fier, absoarbe prea mult fier. Aceste trei persoane urmează orientarea generală a dietei sănătoase. Aceasta spune că produsele lactate sunt sănătoase, ele sunt bune surse de calciu. Persoana intolerantă la lactoză nu va fi de acord. Când ea consumă produse lactate are o stare proastă. Apoi, grâul. O masă cu pâine în care aveţi o mulţime de proteine ​​din grâu nu va fi o problemă pentru persoana intolerantă la lactoză. Pentru persoana intolerantă la gluten este nesănătos. Pentru persoana cu tulburare  de supraîncărcare cu fier, din nou, există o mulţime de fibre, este bine pentru digestie. Este într-adevăr sănătoasă. Din nou, aceasta se aplică numai la unele persoane.

Carnea roşie cu conţinut scăzut de grăsime este o bună sursă de fier. Persoanele care au o deficienţă de fier sunt sfătuite să mănânce carne roşie. Persoanele intolerante la lactoză sau la gluten o pot consuma.  Cu toate acestea, persoanele care absorb deja prea mult fier din alimente nu ar trebui să mănânce. Deci, aceste linii generaliste sunt bune atunci când trebuie să se emită un ghid pentru toată lumea, dar, de fapt, fiecare persoană are diferite riscuri la diferite boli, diferite puncte forte şi puncte slabe. Prin urmare, nu poate exista un ghid pentru toată lumea, după cum puteţi vedea în aceste exemple. Nutrigenetica face acest lucru. Ţine seama de variaţiile tale genetice şi te ajută sa îşi modifici alimentaţia ca să obţii nutrienţii potriviţi”, precizează dr. Dorin Pirciog pentru Gândul..