Home » Stiinta » În nucleul Pământului a fost descoperit un nou element

În nucleul Pământului a fost descoperit un nou element

Autor: Oana Bujor 01.18.2017
În nucleul Pământului a fost descoperit un nou element
Oamenii de ştiinţă japonezi cred că au identificat „elementul lipsă” din nucleul Pământului. Oamenii de ştiinţă au ţinut să identifice, zeci de ani, acest element, crezând că el, după fier şi nichel, constituie o parte semnificativă din nucleul Pământului.

Experimentele care imită temperaturile ridicate şi presiunile mari din interiorul planetei sugerează că este vorba despre siliciu, iar cea mai recentă descoperire ar putea contribui la o mai bună înţelegere a creării lumii.

„Noi credem că o componentă semnificativă este Siliciul, aproximativ 5% din greutatea nucleului Pământului ar putea fi explicat prin aliajele de siliciu cu fier şi nichel”, a declarat pentru BBC NEWS şeful echipei de cercetători, Eiji Ohtani de la Tohoku University. Oamenii de ştiinţă presupun că partea centrală a Pământului este o minge solidă cu un diametru de aproximativ 1.200 de kilometri. El se află la o adâncime prea mare pentru ca oamenii de ştiinţă să îl poată analiza în mod direct şi, de aceea, apelează la undele seismice care trec prin această zonă pentru a afla din ce este alcătuită. Nucleul Pământului este format în principal din fier, care reprezintă aproximativ 85 % din greutatea sa, şi nichel (10%). În încercarea de a descoperi din ce sunt constituite cele cele 5% din greutatea nucleului care a mai rămas, Eiji Ohtani şi echipa sa au făcut aliaje de fier şi nichel, şi le-au amestecat cu siliciu. După aceea, le-au expus unor presiuni şi temperaturi mari, de genul celor care există în nucleu, şi au constatat că acest amestec corespunde rezultatelor furnizate de datele seismice din interiorul Pământului.

Citeşte continuarea pe Rador