Home » Stiinta » ”Sfântul Graal” al alchimiei moderne a devenit realitate după 82 de ani! Hidrogenul a fost transformat în metal: acest lucru poate revoluţiona tehnologia şi zborul spaţial – VIDEO

Alexandru Voiculescu 01.27.2017
Pentru prima dată pe Terra, s-a reuşit crearea de hidrogen metalic. Actul de alchimie modernă poate revoluţiona o listă lungă de tehnologii, inclusiv zborul în spaţiul cosmic şi conductibilitatea electrică.

Conform Independent, savanţii de la Universitatea Harvard au reuşit să creeze un material unic pe Pământ şi foarte rar în cosmos, anume hidrogenul metalic.

Descoperirea este o primă confirmare a teoriei propuse în 1935 de fizicienii Hillard Bell Huntington şi Eugene Wigner, conform cărora hidrogenul, în stare gazoasă la temperatura camerei, ar putea trece într-o stare metalică dacă este expus la presiuni extreme, potrivit The Telegraph.

Hidrogenul metalic este o fază a hidrogenului în care acesta se comportă ca un conductor electric. Este foarte rar în Sistemul Solar, găsindu-se în nucleele planetelor Jupiter şi Saturn, deci este nevoie de presiuni imense pentru ca hidrogenul să ajungă la faza aceasta.

Acest material poate revoluţiona tehnologia, făcând posibilă crearea de calculatoare mai rapide, vehicule ultra-eficiente şi îmbunătăţind dramatic tot ce foloseşte energie electrică.

De asemenea, poate fi un comustibil mult mai eficient pentru navele spaţiale. Este nevoie de foarte multă energie pentru a crea hidrogenul metalic, iar transformarea înapoi în hidrogen molecular se face cu eliberare de energie substanţială care poate fi folosită pentru a alimenta motoarele navelor spaţiale.

Hidrogenul metalic a putut fi creat atunci când doi sau mai mulţi atomi de hidrogen au fost supuşi unor presiuni imense şi a unei temperaturi scăzute pentru a se crea o fază solidă.

Astfel, savanţii au prins atomi de hidrogen între două diamante la o presiune chiar mai mare ca cea din nucleul Pământului. Aceştia au în plan în următoarele săptămâni reducerea treptată a presiunii. Este însă o problemă. Nu se ştie cum se va comporta la condiţii normale, dar cercetătorii susţin că există şanse mari ca hidrogenul metalic să fie metastabil (să rămână în aceeaşi stare chiar şi după ce presiunea descreşte).

Isaac Silvera, un cercetător în cadrul acestui proiect, dezvăluie că „va rămâne metalic, similar cu modul în care diamantele se formează din grafit la temperaturi şi presiuni ridicate, dar rămâne diamant după ce aceaste presiuni şi temperaturi sunt eliminate”.

Alţi oameni de ştiinţă nu sunt de acord că hidrogenul metalic va rămâne stabil, ci se va dezintegra treptat. Doar experimentele pot spune însă cu exactitate modul de comportare al acestui material.

Indiferent de rezultatul final, realizarea ştiinţifică este impresionantă: este pentru prima dată când s-au putut crea condiţii pe Terra (în laborator) care să ducă la formarea hidrogenului metalic.

O nouă formă de hidrogen a fost creată, iar aceasta este spectaculoasă