Home » Știință » Este posibil să nu se trimită niciodată oameni pe Marte. Misiunile spaţiale umane de lungă durată pot fi compromise din cauza incapacităţii fizice a omului

Publicat: 15.05.2017
Această concluzie a venit în urma observării amplorii cu care condiţia fizică a astronauţilor de la Staţia Spaţială Internaţională a scăzut, cu 30-50%. Acest lucru se datorează felului diferit în care oxigenul se deplasează în sânge.

Deşi studiul nu sună bine pentru viitoarele expediţii umane în cosmos, cercetătorii pot veni cu noi soluţii pentru protejarea astronauţilor, plecând de la înţelegerea modului în care organismul uman funcţionează în condiţii de 0 gravitaţie.

De asemenea, studiul poate ajuta la înţelegerea funcţiilor vaselor de sânge la persoanele în vârstă şi la cele cu probleme cardiace, scrie Daily Mail.

Studiul a fost efectuat de Johnson Space Center şi de Kansas State University, observând că această capacitate fizică redusă a astronauţilor este asociată cu ineficienţa modului în care oxigenul este transportat în organism.

Dr. Carl Ade, autorul acestui studiu, precizează că „în timp ce studiile precedente sugerează că acest lucru se întâmplă din cauza schimbărilor funcţiilor inimii, informaţiile noastre sugerează că sunt lucruri care se întâmplă în inimă, dar la nivel de microcirculaţie în vasele capilare”.

Studiul a inclus nouă astronauţi de la Staţia Spaţială Internaţională care au avut misiuni de şase luni. Datele includ măsurători ale exerciţiilor fizice înainte şi după timpul petrecut în spaţiu, indicând la întoarcere o diminuare cu 30-50% a capacităţii fizice.

Mai mulţi astronauţi NASA au susţinut că au luat contact cu extratereştrii. ”Civilizaţiile extraterestre ne monitorizează de o lungă perioadă de timp”