Home » Știință » Un computer IMPORTANT de pe Staţia Spaţială Internaţională a cedat. Astronauţii vor realiza reparaţii de URGENŢĂ

Publicat: 22.05.2017
Doi astronauţi vor ieşi în afara Staţiei Spaţiale Internaţionale pentru a înlocui un computer deteriorat, unul dintre cele două care controlează sistemul american de la bord.

Dispozitivul a cedat sâmbătă, sistemul orbitar de 100 de miliarde de dolari fiind nevoit să depindă doar de un sistem de rezervă pentru a putea manevra sistemul de alimentare solară, radiatoarele, buclele de răcire şi alte echipamente, informează Business Insider.

În prezent, la bordul staţiei se află un echipaj format din cinci membri din SUA, Rusia şi Franţa. Comandantul staţiei, Peggy Whitson, şi inginerul de zbor Jack Fischer vor efectua înlocuirea computerului, proces ce va dura aproximativ două ore.

Ultima ieşire în spaţiu de urgenţă, efectuată de către NASA, a avut loc în decembrie 2015, atunci când astronauţii au eliberat frânele unui braţ robotic, mobil.

Vă recomandăm să citiţi şi umătoarele articole: