Home » Știință » NASA transmite în timp real imagini cu Pământul de pe Staţia Spaţială Internaţională – LIVE VIDEO

Publicat: 20.01.2017
Staţia Spaţială Internaţională orbitează în jurul Pământului din 1998, aceasta a fost locuită în timp de nenumăraţi astronauţi, printre care Serghei Krikaliov, Wiliam Shepherd şi Iuri Guizdenko.

Cu ajutorul experienţei dobândite în urma misiunilor Apollo, între 1963 şi 1966 a fost concepută o staţie spaţială locuibilă în permanenţă.  În interiorul staţiei, astronauţii efectuează teste de laborator, observă schimbările produse pe Pământ, realizează operaţiuni de montaj şi întreţin un nod de transport şi legătură cu planeta noastră.

NASA transmite continuu încă din 24 noiembrie 2016 imagini cu Pământul de pe Staţia Spaţială Internaţională cu ajutorul camerelor HDEV

Experimentul a debutat pe 18 aprilie 2014, odată cu lansarea capsulei spaţiale Dragon, fabricată de compania SpaceX, la bordul căreia s-au aflat cele patru camere video. Acestea au fost instalate la exteriorul ISS, pe 30 aprilie.

Cele patru camere video de înaltă definiţie au fost instalate pe Columbus External Facility, două console identice în forma literei „L” aflate în exteriorul staţiei, la bordul cărora au loc diverse experimente ştiinţifice. Deşi scopul principal al misiunii este acela de a analiza capacitatea acestor dispozitive electronice de a „supravieţui” şi de a funcţiona în vidul spaţial, savanţii de la NASA au în vedere şi o serie de beneficii educaţionale

Pe 31 ianuarie 1985, Agenţia Spaţială Europeană a aderat la proiectul NASA. În prezent, cinci agenţii spaţiale sunt implicate în proiect: NASA, RKA (Rusia), JAXA (Japonia), CSA (Canada) şi ESA.

Staţia spaţială este compusă din 14 module şi are un volum total de 1000 de metri cubi.

Mai jos puteţi urmări în timp real cum arată Pământul văzut de pe ISS.