Home » Stiinta » Există gene de supraom? Experţii dezvăluie trei mutaţii genetice care îţi pot oferi abilităţi extraordinare

Autor: Alexandru Voiculescu 06.06.2017
Mutaţiile pot fi neutre, dăunătoare sau benefice, totul depinde de localizare. Unele dintre acestea pot duce la abilităţi ”supraumane”.

Spre exemplu, o mutaţie în ADN poate face proteinele din muşchi să ducă la celule musculare mai mari, contribuind un fizic extrem de dezvoltat, chiar şi la copii. Alte mutaţii pot duce la o rezistenţă mai mare a sistemului osos, iar alta la explozie de energie mai mare care oferă abilităţi extraordinare sprinterilor şi halterofililor, scrie Daily Mail.

Forţa musculară extrem de dezvoltată: hipertrofia musculară este o condiţie unde o genă care face ca o proteină numită miostatină să aibă o mutaţie. Proteina limitează creşterea şi divizarea celulelor musculare. În această condiţie, însă, genele duc la oprirea funcţiei miostatinei, dând posibilitatea muşchilor să se dezvolte mai mult decât în mod obişnuit.

Super-viteza: celulele fibrelor musculare care au timp scurt de contracţie dau posibilitatea unei explozii de energie. Cercetătorii consideră că alfa-actinina, o proteină a celulelor muşchilor scheletici ajută la crearea sau stabilizarea fibrelor cu timp de contracţie mic. Majoritatea oamenilor nu au alfa-actinina funcţională, totuşi, la unii mai dotaţi, există o mutaţie genetică ce duce la funcţionarea acestei proteine, oferind explozii supra-umane de forţă şi energie.

Oase foarte rezistente: există o genă numită LRP5 care  afectează procese importante de dezvoltare a celulelor. Unii oameni au mutaţie în această genă care declanşează crearea unui surplus de celule osoase, ducând la un sistem osos mai dens şi mai robust. Având oase mai dense înseamnă că riscul fracturilor este minim.

Dean Karnazes – alergător la puterea infinit