Home » Știință » O nouă metodă inedită şi extraordinar de simplă poate fi tratamentul minune împotriva cancerului

Publicat: 19.06.2017
Corpul lui Ken Shefveland a fost distrus de cancer, şi, cu fiecare tratament, doctorii erau din ce în ce mai aproape de o abordare radicală: aceştia au extras câteva dintre celulele din sistemul său imunitar, le-au transformat în „asasini" ai bolii şi apoi le-au injectat înapoi în corpul bărbatului, informează AP.

Deşi în acest moment se află în fază experimentală, cercetătorii susţin că această metodă are mari şanse de reuşită şi dau exemplul unuia dintre pacienţii care au acceptat să fie trataţi cu celule modificate extrase din propriul organism, scrie Gândul.

Terapia auto-imună este cea mai nouă tendinţă în tratarea cancerului şi este, practic, descoperirea inovatoare a ultimei perioade: crearea de „medicamente vii” care, în organism, se dezvoltă ca o armată ce caută şi distruge tumorile. Astfel, potrivit lui Shefveland, acesta a văzut cu ochiul liber cum „cancerul pur şi simplu s-a topit”. O lună mai târziu, doctorii de la Centrul de Cercetare a Cancerului Fred Hutchinson au constatat că în corpul bărbatului nu mai exista niciun fel de semn al vreunul limfom.

„Astăzi aflu că sunt sunt total curat de cancer – cât este asta de minunat?”, a declarat Shefveland. Acest tip de terapie experimentală marchează o modalitate cu totul nouă de a trata cancerul, cu condiţia ca oamenii de ştiinţă să poată să-l aplice în siguranţă. Studiile aflate în stadiu incipient alimentează speranţa potrivit căreia infuziile singulare de celule modificate şi încărcate cu tratamentul inovator ar putea ajuta un număr impresionant de pacienţi cu leucemie sau limfon. „Această metodă demonstrează puterea incredibilă a sistemului nostru imunitar”, a explicat David Maloney, director medical pentru imunoterapie celulară, care s-a ocupat de cazul lui Shefveland.

„Vorbim, într-adevăr, despre pacienţi care nu mai au alte opţiuni şi ne uităm cum tumorile şi leucemiile dispar într-un interval de câteva săptămâni. Dar sunt încă foarte multe de învăţat în acest domeniu”, a precizat şi directorul Institutului, Stanley Riddell.