Home » D:News » Cum poate opri aspirina progresul cancerului de sân?

Cum poate opri aspirina progresul cancerului de sân?

Marius Comper 04.22.2013
Cum poate opri aspirina progresul cancerului de sân?
Un nou studiu arată că aspirina ar putea ajuta la încetinirea răspândirii cancerului de sân în corp.

Cercetătorii au descoperit că popularul medicament limitează producerea de celule care alimentează boala, reducând astfel dezvoltarea tumorilor.

Testele efectuate în laborator şi pe şoareci au arătat că dozele mici de aspirină suprimă răspândirea a două tulpini diferite de cancer de sân.

Una dintre tulpine este responsabilă de cancerul de sân „triplu negativ”, care este rezistent la numeroase tratamente şi care afectează până la unu din cinci pacienţi.

De asemenea, cercetătorii de la Universitatea Kansas au descoperit că aspirina amplifică efectul tamoxifenului, un medicament folosit împotriva unei forme mai răspândite a cancerului de sân.

Aspirina a produs acelaşi efect atât în testele de laborator efectuate pe celule canceroase, cât şi în testele efectuate pe şoareci.

Cercetări mai vechi au arătat că femeile care suferiseră de cancer de sân şi care consumau aspirină pentru a reduce riscul de atac de cord şi de accident vascular cerebral prezentau un risc mai mic de a suferi din nou de cancer. Cu toate acestea, motivul pentru care acest lucru se întâmplă este încă neclar.

Cercetătorii au descoperit că medicamentul ar putea interveni în procesul prin care tumorile produc celule stem foarte agresive. În studiile efectuate pe şoareci, celulele canceroase tratate cu aspirină produceau doar parţial sau deloc celule stem. Coordonatorul acestui studiu, profesorul Sushanta Banerjee de la Universitatea Kansas, afirmă că „dacă nu ţinteşti celulele stem, nu vei obţine niciun efect, iar cancerul va reveni”. „Suntem interesaţi de cancerul de sân triplu negativ pentru că acestea nu au o prognoză încurajatoare”, a mai spus Banerjee.

Rezultatele studiului au fost prezentate în cadrul întrunirii anuale a American Society for Biochemistry and Molecular Biology. Capacitatea aspirinei de a influenţa mai multe activităţi celulare este motivul pentru care acest medicament are potenţialul de a fi un tratament anti-cancer util, spune profesorul Banerjee.

Alte studii au arătat că aspirina reduce riscul de a suferi de alte forme de cancer. O cercetare realizată anul trecut în SUA a arătat că persoanele care au consumat aspirină zilnic timp de cinci ani prezentau un risc cu 16% mai mic de a muri de orice tip de cancer.

În ceea ce priveşte cancerul de sân „triplu negativ”, o altă veste bună vine din partea Galapagos, o companie farmaceutică din Belgia. Compania a anunţat că a descoperit un potenţial tratament pentru cancerul de sân triplu negativ. Compania a dezvăluit că unul din medicamentele aflate în curs de dezvoltare, GLPG1790, a prezentat o activitate puternică împotriva tumorilor de sân „triplu negative” – care nu au estrogen, progesteron sau receptori HER2.

Galapagos afirmă că acest tip de cancer de sân reprezintă 20% din cazurile totale de cancer de sân, afectând mai ales femeile tinere. Reprezentanţii companiei au anunţat că primele teste clinice efectuate pe oameni vor avea loc în maximum un an.

Surse: Daily Mail, Reuters

Ar putea fi atacurile de cord posibile și în cazul altor animale?
Un oraș întreg din California se scufundă în Pământ într-un ritm alarmant