Home » Știință » Premieră URIAŞĂ! Terapia revoluţionară care a SALVAT pacienţi aflaţi în faza terminală de cancer. ”Datele sunt fără precedent”. VIDEO

Publicat: 17.02.2016
O terapie care reorientează sistemul imunitar al organismului să lupte cu cancerul a provocat emoţie, după ce mai mult de 90% dintre pacienţii în ultima fază de cancer au intrat în remisie.
Remisia cancerului este o perioadă de timp în care cancerul răspunde la tratament şi se află sub control.

Globulele albe au fost luate de la pacienţi cu leucemie, modificate în laborator şi apoi reintroduse pacienţilor.

Experţii au spus că proba a fost incredibilă, dar a mai rămas încă „un mic pas.”

Această veste a luat prin surprindere Asociaţia Americană pentru Progresul Ştiinţei la reuniunea anuală din Washington DC.

Cercetătorul principal, profesorul Stanley Riddell, de la Centrul de Cercetare a Cancerului Fred Hutchinson din Seattle, a declarat că toate celelalte tratamente au eşuat la aceşti pacienţi şi lor le rămânea de trăit doar 2-5 luni.

„Datele timpurii sunt fără precedent”, a declarat la conferinţă Stanley Riddell.

În acest studiu, celulele din sistemul imunitar, numite celulele-distrugătoare-T, au fost extrase de la zeci de pacienţi. Aceste celule, în mod normal, acţionează ca nişte bombe care distrug ţesutul infectat.

Cercetătorii au modificat genetic celulele-T pentru a crea un nou mecanism de direcţionare, cu denumirea tehnică de receptori antigeni himerici, orientat către leucemia limfoblastică acută.

„În esenţă această tehnică reprogramează genetic celulelor-T să caute, să recunoască şi să distrugă celulele tumorale ale pacientului. Pacienţii erau, cu adevărat, la capătul liniei în ceea ce priveşte opţiunile de tratament şi totuşi o singură doză din această terapie pune mai mult de 90 la sută dintre aceşti pacienţi în remisie completă, în care nu se pot detecta nici una dintre aceste celule leucemice”, a declarat profesorul Riddell.

Şapte dintre pacienţi au dezvoltat sindromul de eliberare de citokine atât de grav încât aceştia au avut nevoie de terapie intensivă, iar alţi doi pacienţi au decedat din cauza unui răspus imun extrem.

În timp ce aceste cote pot fi acceptabile, dacă pacientul se confruntă cu cancerul în faza terminală, efectele secundare sunt mult mai mari decât tratamentele convenţionale cum ar fi chimioterapia şi radioterapia, citează BBC.

Este un moment interesant, în care imunoterapia se va alătura în curând chimioterapiei, radioterapiei şi chirurgiei, ca arme majore în lupta împotriva cancerului.

”În timp ce domeniul a fost incredibil de interesant, acesta este un pas mic făcut înainte. Noi am lucrat ceva timp, folosind acest tip de tehnologie, ingineria genetică a celulor. Şi acum avem certitudinea că există şanse reale în ce priveşte acest tip de cancer al sângelui”, a declarat doctorul Alan Worsley de la Centrul de Cercetare a Cancerului din Marea Britanie.

El a mai adăugat că în cele mai multe cazuri, tratamentul standard pentru cancerul de sânge este destul de eficient, iar cazurile acestor pacienţi la care acest tip de tratament nu funcţionează sunt foarte rare.

„Adevărata provocare acum este cum putem face acelaşi lucru pentru alte tipuri de cancer, cum putem face să funcţioneze pentru ceea ce este cunoscut sub numele de cancer solid sau cancerele din ţesuturi?”, a declarat  Alan Worsley.

Pastilele cu iodură de potasiu vor ajunge în farmacii și vor fi eliberate doar cu rețetă
NASA a surprins erupția unui vulcan subacvatic, unde rechini mutanți trăiesc într-un crater acid
„Love Lost, Bucharest”, expoziție de simboluri ale iubirii pierdute
Un șofer a rămas temporar blocat în mașina sa Tesla, cuprinsă de flăcări
Cercetătorii de la NASA, alarmați de faptul că apa continuă să se infiltreze în costumele astronauților
Orașul din deșert care ascunde primele mumii ale lumii. Care este povestea poporului Chinchorro?
Marius Tucă Show începe joi, 26 mai, de la ora 19.30, live pe gandul.ro
Ce este variola maimuței și ce șanse există pentru o nouă pandemie? Tot ce trebuie să știm
Un nou material poate curăța aerul de benzenul toxic. Ce au descoperit cercetătorii din Irlanda?
Pierdut sau dispărut? Un studiu arată că existența a peste 500 de specii de animale rămâne incertă