Home » Știință » O metodă inovativă ar putea ajuta persoanele afectate de Alzheimer să-şi recupereze amintirile ”uitate”

Publicat: 30.07.2017
Un nou medicament ar putea ajuta persoanele cu alzheimer să-şi ,,recupereze'' amintirile. Pierderea memoriei în cazul pacienţilor cu alzheimer, cea mai răspândită formă a demenţei, este provocată de o plagă toxică ce se acumulează în creier şi distruge nervii.

O nouă cercetare sugerează că persoanele afectată de această boală îşi pot reaminti anumite momente uitate, deoarece boala nu le distruge complet, ci doar le face mai greu de accesat. Cercetătorii din cadrul Universităţii Columbia din New York a utilizat lasere pentru a dezvălui modul în care şoarecii cu afecţiune asemănătoare alzheimerului accesau amintirile greşite. Fenomenul a fost observat şi în cazul pacienţilor cu demenţă, aceştia amintindu-şi momente din trecut estompate sau incorecte, informează Independent

Atunci când celulele din creierul şoarecilor erau stimulate, animalele reuşeau să-şi readucă aminte un miros de lămâie pe care l-au ,,uitat” anterior. Ascultarea muzicii are uneori aceleaşi efecte asupra pacienţilor cu alzheimer, ei reuşind să-şi reamintească momente uitate anterior.

Demenţa care afectează în mare parte persoanele vârstnice, provoacă deteriorarea memoriei şi poate îngreuna realizare activităţilor de zi cu zi ale persoanelor. Cercetătorii au realizat experimentul pe două grupuri de şoareci. Unul cu o afecţiune asemănătoare alzheimerului şi al doilea cu celule cerebrale sănătoase. Şoarecii din ambele grupuri au fost modificaţi genetic pentru ca neuronii lor să capete o strălucire galenă atunci când erau create amintiri noi. De asemenea neuronii căpătau o uloare roşiatică atunci când şoarecii rememorau o amintire.

Ambele grupuri de animale au fost expuse unui miros de lămâie, apoi au fost supuşi unui şoc electric. În timp ce şoarecii sănătoşi erau speriaţi, şoarecii cu alzheimerul nu prezentau acelaşi comportament. În moemtnul în care a fost utilizată o rază laser cu lumină albastră pe şoarecii afectaţi de boala asemănătoare alzheimerului au reuşit să rememoreze şocul electric.

Meteorologii au anunțat cum va fi vremea în luna iulie
Frații Wright, primii oameni care au zburat cu avionul. Au inventat, construit și pilotat cu success primul avion din lume
Hainele de munte încă mai conțin chimicale eterne în ciuda riscurilor deja știute
Arestat, un politician român și-a descris astfel profesia: „fost și viitor ministru”
Premieră istorică: China a adus pe Pământ primele mostre de pe fața nevăzută a Lunii
David Bale, tatăl actorului Christian Bale și unul dintre cei mai mari activiști pentru protejarea mediului și drepturile animalelor
O firmă suedeză vrea să transforme palele de la turbinele eoliene în baterii gigantice
Cromozomul Y evoluează mai repede decât cromozomul X, arată un studiu pe primate
Test de cultură generală. Cum apar deșerturile?
De ce se spune că în Nigeria anvelopele nu mor niciodată
Un bărbat care s-a rătăcit într-o pădure din statul american din California a slăbit 13 kg în 10 zile
Peste 230.000 de oameni, așteptați la Electric Castle. Ce buget are festivalul în acest an?
Apple, luat în vizor de Comisia Europeană. Ce riscă producătorul iPhone?