Home » Stiinta » Una dintre teoriile fundamentele privind găurile negre a fost demontată de experimentele realizate de-a lungul a cinci ani

Autor: Oana Bujor 09.05.2017
Găurile negre reprezintă unul dintre cele mai misterioase fenomene din Univers. În cadrul unei cercetări recente, experţii au demontat o teorie privind fenomenele fizice care au loc în spaţiu, în apropierea găurilor negre.

Deşi nu sunt vizibile, găurile negre absorb tot ce se află în jurul lor, inclusiv lumina sau alte forme de radiaţii, informează Science Alert.

”Desigur, emisiile directe provenite din găurile negre nu pot fi observate. Dar putem observa emisiile din jurul materiei înainte ca aceasta să fie absorbită de găurile negre. Acest tip de materii sunt prezente sub forma unor discuri, de aici provenind şi denumirea de disc de acumulare,” afirmă fizicianul Guillaume Loisel, din cadrul Sandia National Laboratories situat în New Mexico.

În momentul în care materia este absorbită de discul de acumulare din jurul găurii negre, aceasta devine extrem de fierbinte, producând o lumină puternică care poate fi observată cu ajutorul instrumentelor de detectare a razelor x.

Însă, în prezent, experţii susţin că ar putea exista o eroare a acestei teorii din jurul găurilor negre şi a discului de acumulare, care ar putea avea un impact important asupra cercetărilor din ultimii 20 de ani. Experţii au reuşit să recreeze în laborator condiţiile existente în jurul unei găuri negre cu ajutorul maşinăriei Z (cel mai puternic generator de raze X din lume).

Scopul a fost testarea rezonanţei distructive Auger, noţiune care sugerează că sub gravitaţia şi radiaţiile puternice ale găurilor negre, electronii de fier extrem de încărcaţi nu emit lumină sub forma fotonilor. În cadrul experimentului desfăşurat pe o perioadă de cinci ani, echipa a descoperit că rezonanţa distructivă Auger nu avea loc atunci când energia intensă a razelor X era aplicată unei pelicule de silicon. Conform cercetătorilor, efectul Auger are loc mult mai frecvent în cazul siliconului decât în cazul fierului. ”Dacă rezonanţa Auger ar fi fost un factor, ar fi trebuit să aibă loc şi în cadrul experimentelor noastre, deoarece au utilizat aceleaşi condiţii,” afirmă Loisel.

Și elefanții din Zimbabwe au început să moară în condiții misterioase