Home » Stiinta » Inovaţia care poate revoluţiona industria energetică: savanţii au produs hidrogen numai cu ajutorul lipidelor şi a luminii

Autor: Alexandru Voiculescu 09.07.2017
Un nou studiu al cercetătorilor americani şi ruşi a dus la crearea unui material sintetic care poate produce hidrogen care poate fi folosit drept combustibil într-un mod mai eficient. Tot ce au avut nevoie savanţii a fost lumina solară şi lipidele.

Dintre toate alternativele de energie regenerabilă, utilizarea hidrogenului este probabil cea mai curată. Arderea hidrogenului produce doar apă ca produs secundar. În acest sens, este cu adevărat o sursă regenerabilă. Totuşi, fabricarea unei pile de combustie la o scară largă a reprezentat o problemă, din cauza costurilor mari şi complexităţii pe care o implică acestea, scrie Futurism.

O echipă de cercetători de la Argonne National Laboratory din Illinois, împreună cu savanţi de la Institutul de Fizică şi Tehnologie de la Moscova, au elaborat o metodă alternativă de a produce combustibil de hidrogen. Cheia a fost producerea hidrogenului din apă, utilizând o combinaţie de lumină solară şi lipide fotosenzitive. Lucrarea a fost publicată în jurnalul ACS Nano.

Acest nou studiu poate oferi o metodă fezabilă de utilizare a oxigenului drept combustibil. De asemenea, este posibil să se obţină hidrogen din apă cu ajutorul luminii solare, utilizând compuşi speciali precum oxid de titan pentru a acţiona drept fotocatalizatori. Cercetătorii au introdus o proteină fotosenzitivă în nanodiscuri – realizate din fragmente circulare – ale membranelor celulare compuse dintr-un strat dublu de lipide – pentru a imita o membrană celulară.

Au folosit lumină verde şi lumină albă, iar ultima a produs de 74 de ori mai mult hidrogen. În ambele cazuri, emisiile cu hidrogen au fost menţinute într-un ritm constant timp de câteva ore.

Descoperirea care va revoluţiona planeta: o nouă metodă prin care energia regenerabilă poate fi obţinută ieftin şi nepoluant