Home » Știință » Ce spune Teoria Relativităţii a lui Einstein despre zborul spaţial interstelar?

Ce spune Teoria Relativităţii a lui Einstein despre zborul spaţial interstelar?

Publicat: 01.01.2018
Când vine vorba de zborul spaţial interstelar, Teoria Relativităţii poate juca un rol esenţial în scurtarea timpului pe care pasagerii îl parcurg la bordul unei nave spaţiale.

Paul Mainwood, doctor în Filosofia Fizicii, a precizat că zborul pe distanţe foarte mari, chiar şi 10 milioane de ani lumină, este posibil într-o viaţă de om, scrie Forbes.

Motivul este acceleraţia. Oamenii sunt creaturi mici şi fragile şi nu pot rezista acceleraţiei. Dacă un om este suspus la mai mult de 1 G de acceleraţie pe o perioadă lungă de timp va avea probleme de sănătate. La 10 G, problemele vor fi grave şi chiar letale.

Pentru a călători departe într-un timp util, este nevoie de acceleraţie. Dacă s-ar menţine 1,5 G, nu vom ajunge prea departe într-o viaţă de om.

Totuşi, relativitatea ajută. Când ne apropiem de viteza luminii, atunci timpul din navă se dilată şi putem ajunge în locuri într-un timp mult mai scurt decât în universul newtonian (cel de toate zilele). Din punctul de vedere al celor de pe navă, spaţiul se va contracta pe măsură ce vor accelera la vitezele luminii.

Mainwood a întocmit un tabel care este ataşat mai jos şi care arată diferenţele de timp dintre principiul newtonian şi cel al teoriei relativităţii aplicate la un obiect care merge o anumită perioadă de timp.

Credit: Paul Mainwood

Se observă că dacă dorim să mergem mai mult de 50 de ani lumină, vom avea avantajul teoriei relativităţii, iar dincolo de 1.000 de ani lumină putem ajunge acolo în timpul unei vieţi umane numai datorită relativităţii.

Există însă două probleme majore. Efectul va fi doar pentru călători. Familiile de pe Pământ vor trăi şi vor muri fără ei. Dacă se vor întoarce, vor trece multe mii de ani pe Terra. Aşadar, chiar dacă am trimite exploratori, cei de pe Pământ nu ar şti ce s-a întâmplat cu ei.

A doua problemă este un practică. Este nevoie de o cantitate enormă de energie pentru a accelera un obiect aproape la viteza luminii. Energia este disponibilă în natură, dacă ştim să o folosim; ceea ce este un mare dacă. Fuziunea nucleară ar oferi, cel puţin în teorie, suficientă energie pentru a propulsa o navă la vitezele necesare. De asemenea, trebuie cumva ca acceleraţia să nu ducă la creşterea masei obiectului.

Ce este Teoria Relativităţii?

NASA reînvie o idee veche de 50 de ani, concepută de un inginer care a lucrat pentru Germania nazistă. Poate revoluţiona zborul spaţial

O reuşită importantă pentru turismul spaţial: avionul spaţial al Virgin Galactic a spart bariera sunetului (FOTO/VIDEO)

O cercetare ştiinţifică ce infirmă teoria relativităţii a lui Einstein stârneşte controverse printre specialişti

Test de cultură generală. Care este diferența dintre lama și alpaca?
Papa Francisc ar fi spus că există prea multă „poponărie” în colegiile preoțești