Home » Istorie » NASA reînvie o idee veche de 50 de ani, concepută de un inginer care a lucrat pentru Germania nazistă. Poate revoluţiona zborul spaţial

Autor: Alexandru Voiculescu 06.26.2017
Vechea idee a savantului Wernher von Braun a presupus reutilizarea vechilor rachete rămase în spaţiu prin transformarea lor în staţii spaţiale cu echipaj uman. Agenţia Spaţială Americană a semnat recent un contract de 10 milioane de dolari pentru a investiga posibilitatea transformării rezervoarelor rachetelor rămase în orbita Pământului.

Ideea a apărut prima dată în anii ’60, atunci când inginerul german a susţinut că aceasta este cea mai ieftină metodă de a construi o staţie spaţială, relatează Daily Mail.

Wernher von Braun, care a murit în 1977 la vârsta de 60 de ani, a fost un inginer în balistică şi inventatorul revoluţionarei rachete V-2, pe vremea când era inginer la Germaniei naziste. Acesta a devenit liderul programului spaţial american, construind rachetele Saturn V care au dus misiunea Apollo 11 pe Lună. Von Braun a propus ideea de reciclare a rachetelor, dar a fost respinsă de NASA.

Acum, NASA doreşte să reînvie acest plan, folosind două rachete, una cu echipaj uman şi cealaltă fără, pentru a construi o staţie spaţiale din părţi reciclate.

Racheta fără echipaj va transporta un satelit sau va fi pentru realimentare, în timp ce racheta cu echipaj uman va transporta restul echipamentului şi, desigur, astronauţii care vor locui în noua staţie spaţială.

Odată ajunşi pe orbită, astronauţii vor înlătura combustibilul rămas în rezervorul cu hidrogen al rachetei fără echipaj uman.

Apoi, vor construi şi vor instala echipamentul necesar şi se vor muta în rezervorul gol, transformat într-un spaţiu habitabil, asemănător Staţiei Spaţiale Internaţionale.

Jeff Manber, fondatorul şi CEO-ul al NanoRacks, una dintre companiile americane implicată în contractul NASA, a precizat că „această abordare inovativă oferă o nouă metodă care este mai ieftină şi care implică riscuri mai mici decât în cazul fabricării modulelor la sol şi lansarea lor ulterioară pe orbită”. Această companie va realiza părţile necesare pentru laborator şi pentru spaţiul de trăit.

Space Systems Loral este compania care va ajuta la echiparea laboratorului cu sisteme robotice, în timp ce United Launch Alliance va furniza rachetele Atlas V.

Ce a apărut pe site-ul NASA, la o zi după descoperirea sistemului solar cu şapte planete asemănătoare Pământului