Home » Stiinta » Descoperire remarcabilă a astronomilor: Oumuamua, obiectul cosmic care provine din afara Sistemului solar, este acoperit cu materie organică

Autor: Alexandru Voiculescu 12.20.2017
Ciudăţenia acestui obiect a devenit şi mai mare când cercetătorii de la Queen’s University Belfast au observat că nu seamănă cu niciun alt corp spaţial observat până acum nici în ceea ce priveşte compoziţia.

Deşi este un corp îngheţat (aşa cum se aşteaptă), pare să fie învelit în materie organică ce protejează apa din interior de a fi topită de soare, conform unui nou studiu.

„Ce nu am văzut au fost indiciile rocilor pe care le găsim pe Terra sau pe care le putem găsi în centurile de asteroizi”, a precizat Alan Fitzsimmons, autorul studiului, scrie The Independent.

„Privindu-l, am realizat că se prezicea ca obiectele expuse la spaţiul interstelar să formeze o crustă groasă de gheaţă”, a adăugat cercetătorul.

În afară de studiul lui Alan Fitzsimmons, care a folosit spectroscopie şi modelare termală pentru a determina compoziţia corpului, a existat şi studiul lui Michele Bannister, tot de la Queen’s University Belfast, care a dorit să observe culoarea obiectului. Acest studiu a ajuns la concluzia că obiectul este roşu. Ce fel de roşu este extrem de important, iar nuanţele au variat, primele observaţii prezentând o nuanţă mai închisă, în timp ce altele au arătat una mai neutră. Culorile neutre se găsesc şi la obiectele pe care le vedem în Sistemul nostru Solar.

Ambii cercetători afirmă totuşi că mai este nevoie de studii suplimentare a datelor culese. Din păcate, Oumuamua este deja prea departe pentru alte observaţii, dar se susţine că teoretic există mai multe astfel de obiecte din afara Sistemului Solar.

Oumuamua, corpul cu o formă bizară descoperit de astronomi, poate fi de fapt o navă spaţială extraterestră