Home » Stiinta » NASA a scos la iveală că va trimite un mic elicopter care să zboare peste Marte, alături de roverul Mars 2020

Autor: Alexandru Voiculescu 05.16.2018
Misiunea care va fi lansată în 2020 de Agenţia Spaţială Americană a devenit şi mai interesantă. Alături de roverul Mars 2020, NASA va trimite şi o dronă de dimensiunea unei mingi de tenis care va reprezenta primul vehicul zburător trimis de oameni pe o altă planetă.

Savanţii s-au confruntat însă cu o serie de probleme. Cele mai importante au fost atmosfera extrem de rarefiată a Planetei Roşii şi întârzierea de comunicare dintre centrul de control de pe Pământ şi rover, scrie Futurism.

Călătorind la viteza luminii, este nevoie de câteva minute pentru ca orice comandă trimisă de pe Terra să ajungă la elicopter, astfel că roverul zburător va trebui să fie cel puţin parţial autonom.

De asemenea, atmosfera marţiană este practic inexistentă. Presiunea aerului de la suprafaţa solului este mai scăzută decât altitudinea maximă a elicopterului atunci când zboară deasupra Pământului. Pentru a decola, robotul trebuie să îşi învârtă elicele de 10 ori mai repede (3.000 de rotaţii pe minut) decât pe Pământ şi trebuie să aibă bateriile şi alte echipamente cât mai uşoare cu putinţă.

Atunci când va ajunge la planeta vecină, în februarie 2021, va realiza misiuni de explorare pentru a găsi cele mai bune locuri de amartizare şi, de asemenea, va căuta semne ale existenţei vieţii şi hazarde care ar conta pentru viitorii astronauţi care s-ar aventura pe Marte. Mai mult, va ajuta la cercetarea geologiei, asistând roverele de la solul Planetei Roşii.

Mars 2020, roverul care ar putea descoperi primele semne ale vieţii extraterestre