Home » Stiinta » VIDEO. Cercetătorii au găsit şase noi tipuri de neuroni cu ajutorul a unui sfert de milion de jucători de jocuri video

Autor: Alexandru Voiculescu 05.21.2018
Cu ajutorul a unui sfert de milion de jucători de jocuri video, cercetătorii de la Princeton Neuroscience Institute (PNI) au creat hărţi detaliate care conţin mai mult de 1.000 de neuroni, descoperind, cu ajutorul acestora, noi tipuri de neuroni.

Sebastian Seung, împreună cu echipa sa, vor prezenta la Eyewire Museum o arhivă interactivă cu neuroni care va fi disponibilă atât cercetătorilor, cât şi publicului larg, scrie Medical Xpress.

„Acest muzeu este precum un atlas al creierului”, a precizat Alexander Bae, student absolvent şi coautor al studiului. „Atlasele precedente ale creierului nu aveau funcţia de a vedea celule individuale sau un subset de celule. O altă noutate este aceea că nu este disponibilă doar morfologia lor, ci şi datele cu privire la funcţii”.

Creierul uman conţine circa 100 de miliarde de neuroni, de aceea, principala sarcină dificilă a cercetătorilor a fost de a oferi o mostră mică, dar suficient de complexă încât să ilustreze structura creierului. De aceea, s-au folosit de celulele ganglionare de la retina unui şoarece. „Retina nu doar receptează lumină”, a precizat Seung. „Circuitele neurale din retină efectuaează primii paşi pentru percepţie vizuală”. Retina creşte din acelaşi ţesut embrionar precum creierul şi deşi este mult mai simplă ca acesta, rămâne totuşi extrem de complexă.

De asemenea, noul studiu le-a permis cercetătorilor să clasifice într-un detaliu mai ridicat aceşti neuroni. „Numărul de tipuri diferite de celule a fost o surpriză”, a precizat Shang Mu, cercetător al studiului. „Acum câţiva ani, cercetătorii credeau că există 15-20 de tipuri, dar noi am găsit mai mult de 35 – estimăm că există până la 50 de tipuri de celule”.

Dintre acestea, şase par să fie noi, adică cercetătorii nu au găsit descrieri din literatura de specialitate cu care aceste tipuri să se potrivească.

S-a descoperit ”viaţa secretă a neuronilor”! CREIERUL nostru este mult mai PERFORMANT decât s-a crezut până acum