Home » Stiinta » Chiar avem nevoie de un alt Pământ?

Chiar avem nevoie de un alt Pământ?

Autor: Oana Bujor 06.02.2018
Chiar avem nevoie de un alt Pământ?
CEO-ul SpaceX, Elon Musk, consideră că Marte ar putea fi următoarea planetă colonizată de oameni. Multiplele sale misiuni de lansare a rachetelor, precum Falcon Heavy, sunt considerate precursoarele unei viitoare misiuni a omenirii către Planeta Roşie.

Pământul nu este imun catastrofelor, în urmă cu 66 de milioane de ani dinozaurii au fost ucişi de prăbuşirea unui asteroid sau a unei comete ce avea între 10 şi 15 kilometri diametrul. Conform Fox News, NASA deţine în prezent un program pentru descoperirea asteroizilor şi pentru devierea sau distrugerea unora ce s-ar putea prăbuşi pe Pământ. Un alt lucru inevitabil ce va afecta Pământul este reprezentat de evoluţia Soarelui. După ce cantitatea de heliu de pe stea va fi consumată, obiectul spaţial se va extinde şi va absorbi planete precum Mercur şi Venus, ajungând mult mai aproape de Pământ. Astfel că pe planeta noastră temperaturile vor fi uriaşe, iar oamenii nu vor mai putea exista.

Una dintre destinaţiile populare pentru a evada de pe Pământ este Marte. Iniţial, teoria s-a bazat pe faptul că oamenii considerau că pe această planetă există alte fiinţe. În 1877, astronomul Giovanni Schiaparelli a observat canale pe Marte, însă nu a afirmat dacă acestea erau naturale sau artificiale. Cercetătorul american Percival Lowell a popularizat această observaţie, afirmând că aceste formaţiuni au fost realizate de marţieni pentru extragerea apei.

Robert Zubrin, fondator al grupului The Mars Society, susţine că Marte va fi într-o bună zi colonizată. El a adăugat că o călătorie către Marte, prin orbita joasă a Pământului, şi Lună este necesară. „Dacă cineva te întreabă de ce este spaţiul atât de important, această întrebare poate fi comparabilă cu cineva dintr-un mic sat care întreabă: >”, a declarat Zubrin.

Planul lui Zubrin, pe care l-a prezentat în lucrarea „Mars Direct”, din 1991, este de parcurgere a unei călătorii directe către Marte. Prin intermediul sistemelor de propulsie din prezent, o navă ar putea ajunge pe Marte în şase luni. Prima misiune ar putea conţine o mare parte dintre resursele necesare pentru ca astronauţii să poată trăi. Însă primele transporturi către Planeta Roşie ar putea include şi structuri pentru a fi construite habitate.

Există însă o singură problemă cu planeta Marte, nu este deloc asemănătoare cu Pământul. Deşi ziua este la fel de lungă precum pe Pământ, planeta deţine doar o treime din gravitaţia Pământului, aerul nu este respirabil, apa chiar dacă ar exista la suprafaţă nu ar fi potabilă. Condiţiile sunt şi mai precare pe Lună, ce deţine o şesime din gravitaţia Pământului, noaptea este mai lungă decât pe Pământ şi nu există aer de niciun fel.

Motivul pentru care Google a eliminat din Street View plimbarea virtuală pe masivul Uluru