Home » Știință » Un asteroid mai lung decât un teren de fotbal se va apropia de Pământ miercuri dimineaţa. Cum îl poţi urmări

Publicat: 15.05.2018
Un asteroid ce ar putea fi mai lung decât un teren de fotbal s-ar putea apropia de Pământ. Distanţa dintre acesta şi planeta noastră va fi la aproximativ jumătate faţă de distanţa dintre Lună şi Terra.

Asteroidul denumit 2010 WC9 a fost detectat iniţial pe 30 noiembrie 2010 de către astronomii din cadrul Catalina Sky Survey din Arizona. Conform Tech Times, obiectul a fost monitorizat până în decembrie 2017, când a devenit prea neclar pentru a fi urmărit.

Pe 8 mai după aproape opt ani de la detectarea lui, astrofizicienii au redescoperit un asteroid care s-a dovedit a fi 2010 WC9. Asteroidul va trece prin apropierea Pământului pe 15 mai, la ora 6:05 p.m. EDT (miercuri, 16 mai, 01:05, ora României), la o distanţă de 202.777 kilometri de Terra, conform Jet Propulsion Laboratory al NASA. În ultimii 300 de ani nu a mai fost înregistrat un asteroid cu dimensiuni asemănătoare care să treacă la o distanţă similară.

Specialiştii susţin că asteroidul ar putea avea o dimensiune cuprinsă într 60 şi 130 de metri. Din păcate, asteroidul nu va fi suficient de strălucitor pentru a putea fi observat fără instrumente speciale, dar persoanele cu telescoape vor putea urmări momentul. Desigur, dacă doreşti să urmăreşti asteroidul din confortul casei tale, Northolt Branch Observatories din Londra, Marea Britanie, va transmite momentul live pe pagina de Facebook.