Home » Stiinta » Noi dovezi privind existenţa apei pe Lună. Un mineral ce se formează doar în prezenţa apei a fost descoperit într-un meteorit de pe satelitul natural

Autor: Oana Bujor 05.07.2018
Un meteorit lunar ce a fost descoperit în Africa în urmă cu 13 ani conţine un mineral care se formează doar în prezenţa apei. Acest indiciu îi face pe mulţi specialişti să creadă că apa s-ar putea afla pe suparafaţa satelitului natural.

În cadrul unui nou studiu, cercetătorii au descoperit morganit într-un meteorit de pe Lună. Conform Tech Times, morganitul se formează în prezenţa apei, ceea ce sugerează că la suprafaţa satelitului natural s-ar putea afla apă îngheţată.

Echipa condusă de Masahiro Kayama, din cadrul Universităţii Tohoku (din Japonia), a reuşit să preleveze probe din meteoritul NWA2727. Morganitul ce se găseşte sub formă cristalizată a fost descoperit în crăpăturile rocii. O ipoteză a cercetătorilor sugerează că apa ar fi fost adusă pe Pământ prin intermediul asteroizilor şi cometelor în urmă cu miliarde de ani.

În urma testelor, cercetătorii au determinat că morganitul nu s-a format pe Pământ, ci a venit odată cu meteoritul. Din cauza cantităţii mici de morganit, cercetătorii susţin că este nevoie de misiuni ulterioare pe Lună  De asemenea, geologul Noah Petro a declarat că probele de roci aduse în timpul misiunii Apollo ar trebui reanalizate cu ajutorul noilor tehnologii.

O misterioasă creatură „roșie” cu multe brațe, descoperită eșuată pe o plajă. Despre ce specie ar fi vorba