Home » Știință » Un grup de specialişti va analiza ADN-ul din lacul Loch Ness pentru a-l găsi pe monstrul Nessie

Publicat: 27.05.2018
Timp de sute de ani turiştii din Scoţia, cât şi localnicii, au prezentat poveşti despre monstrul din Loch Ness. Însă, recent, o echipă de cercetători din Noua Zeelandă va analiza lacul pentru a determina ce specii trăiesc acolo.

Profesorul Neil Gemmell din cadrul Universităţii din Otago nu crede în existenţa monstrului, însă doreşte să ducă oamenii într-o nouă aventură. Conform Phys, una dintre teorii sugerează că Nessie este un pterozaur cu gâtul lung ce a supravieţuit dispariţiei dinozaurilor. O altă teorie sugerază că este de fapt un sturion sau un somn gigant.

Gemmell susţine că în momentul în care creatura se mişcă la suprafaţa apei lasă în urmă fragmente de ADN. Acesta provine din piele, pene, solzi sau urină. El a declarat că echipa sa va preleva 300 de probe de apă din diferite zone ale lacului. Aceştia vor extrage ADN-ul şi îl vor secvenţia prin intermediul tehnicii utilizate pe genomul uman.

Rezultatele vor fi comparate cu bazele de date ale speciilor cunoscute. Gemmell susţine că rezultatele vor fi publicate până la sfârşitul anului.