Home » Stiinta » O inovaţie poate face ca unul dintre cele mai grave tipuri de cancer să devină istorie

Alexandru Voiculescu 05.29.2018
Cercetătorii de la MIT au creat un nou medicament administrat cu ajutorul nanoparticulelor care poate oferi o nouă metodă de a trata glioblastoma, o tumoare pe creier extrem de agresivă la care speranţa de viaţă a pacienţilor diagnosticaţi este mai puţin de 15 luni.

Particulele, care transportă două substanţe diferite, sunt făcute pentru a trece uşor de bariera sânge-creier şi pot ataca celulele tumorii. Un medicament avariază ADN-ul celulelor, în timp ce al doilea interferează cu celulele care repară în mod normal daunele făcute, scrie Phys.

În experimentele asupra şoarecilor, cercetătorii au arătat că particulele pot diminua dimensiunea tumorilor şi pot preveni recreşterea acestora.

„Ce este unic aici este că nu doar am putut folosi un mecanism pentru a trece de bariera sânge-creier şi pentru a trata eficient tumorile, ci şi am putut administra această combinaţie de medicamente”, a precizat Paula Hammond, directoarea de la Department of Chemical Engineering din cadrul Massachusetss Institute of Technology şi unul dintre autorii principali ai studiului.

Nanoparticulele folosite în acest studiu sunt vezicule sferice cunoscute sub denumirea de lipozomi, acestea putând purta o substanţă în miez şi cealaltă într-un strat extern. Pentru a trece de bariera sânge-creier, au fost învelite într-o proteină numită transferrin. De asemenea, această proteină se leagă de proteinele găsite pe suprafaţa culelelor canceroase, permiţând particulelor să se acumuleze direct pe tumoare şi să evite astfel celulele sănătoase ale creierului.

Cancerul mamar şi chimioterapia: cum pot fi reduse la minimum efectele adverse

De ce nu a fost identificat un tratament pentru cancer până în prezent?

”Biopsia lichidă”, INOVAŢIA uriaşă în medicină! Un test de sânge poate depista opt tipuri de cancer în fază incipientă