Home » Știință » O companie doreşte să furnizeze ADN-ul cu ajutorul unui fax ”biologic”. ”Este ca teleportarea biologică”

Publicat: 17.07.2018
”Digital to Biological Converter” sau DBC este un dispozitiv creat de compania Synthettic Genomic Inc. şi acţionează precum un fax care foloseşte codul genetic digital pentru a sintetiza chimic ADN-ul - practic printează la cerere materialul biologic.

„Este ca teleportarea biologică”, a precizat Dan Gibson, vice-preşedinte al departamentului de tehnologie ADN dezvoltată de Synthetic Genomics Inc.

„Toate funcţiile şi caracteristicile ale tuturor organismelor sunt scrise în codul ADN-ului. Aşadar, dacă poţi citi şi scrie acel cod ADN, atunci în teorie poate fi reprodus oriunde în lume”, a adăugat acesta.

În circa 24 de ore, dispozitivul converteşte codul ADN digitizat în material biologic sintetic, precum proteine şi virusuri, cu o acurateţe de aproximativ 75%. Face acest lucru prin producerea chimică a bucăţilor mici de cod ADN, numite oligonucleotide şi le asamblează cu ajutorul unui proces complicat numit Gibson assembly, potrivit Wall Street Journal.

DBC nu este încă disponibil pentru comercializare, în parte pentru că dispozitivul este de dimensiunea unui pian, iar rata de acurateţe este satisfăcătoare numai pentru un prototip. „O singură schimbare într-un lanţ de ADN, intenţionată sau nu, poate însemna diferenţa dintre viaţă şi moarte pentru o celulă sau eficienţa sau lipsa de eficienţă a unui tratament”, a mai spus Dan Gibson.

Totuşi, viitorul sună bine pentru o astfel de tehnologie, cel puţin aşa susţin cei de la Synthetic Genomics, companie care este condusă de pionierul în genetică J. Craig Venter, care deja are dovezi ale potenţialului tehnologiei. În 2013, înainte ca DBC să fie operaţional, savanţii de la acest laborator au lucrat cu oficialii chinezi pentru a crea un vaccin împotriva gripei aviare. Deşi compania nu a folosit prototipul, Gibson susţine că ştiinţa care stă la baza acestuia este aceeaşi iar demersul din 2013, care a ajutat la producerea mostrelor de ADN pentru a face un vaccin în doar 12 ore care poate salva „sute de vieţi”.

Savanţii de la Synthetic Genomics estimează că DBC va fi disponibil pentru comunitatea ştiinţifică în 3-5 ani. Până atunci, compania vinde un dispozitiv modificat, numit BioXp System, care printează material genetic folosind reactivi preîncărcaţi pentru suma de 65.000 $ – 80.000 $. În prezent, BioXp este folosit doar pentru cercetare de către companiile farmaceutice şi de biotehnologie, de universităţi şi de institute guvernamentale.

Între timp, Gibson şi echipa sa lucrează la reducerea dimensiunilor dispozitivului şi la creşterea acurateţii. Noul proiect presupune un prototip DBC care ocupă circa o treime din spaţiul celui precedent şi are o rată de acurateţe „cu mult peste 95%”.

În ADN-ul oamenilor există virusuri vechi de 100 de milioane de ani. Unele au origini ”extraterestre”

Într-o premieră mondială, cercetătorii au descoperit o nouă formă a structurii ADN

O tehnică de modificare a ADN-ului ce ar putea ajuta la tratarea unei afecţiuni rare a sângelui a fost aprobată în Europa

Prin alterarea bazelor fundamentale ale ADN-ului, cercetătorii au creat o nouă formă de viaţă

Au fost găsite microplastice în organele sexuale ale bărbaților
1,2 milioane de mașini, rechemate în service de producătorul Jeep
Nvidia este cea mai valoroasă companie din lume
Doi activiști au aruncat cu vopsea peste pietrele de la Stonehenge, vechi de 5.000 de ani
Arheologii ar fi descoperit orașul pierdut Tu’am, faimos pentru comerțul cu pietre prețioase
Noi cercetări arată că femeile sunt mai bine adaptate pentru viața în spațiul cosmic
O mică pasăre din Noua Zeelandă ne învață despre evoluția cântecului păsărilor
Un papirus despre copilăria lui Iisus, descoperit în biblioteca unei universități din Germania
Un senzor implantat în creier ar putea detecta cancerul și traumatismele
Un sindrom misterios și rar face ca organismul uman să „producă” alcool
Andrei Pitiș vine la Update Go4it #2. Podcastul apare miercuri, 19 iunie, ora 12:00, pe YouTube Go4itro
Un mare producător italian de electrocasnice extinde operațiunile din România
Care sunt domeniile care angajează studenți și elevi pe timpul verii?
Prima țară din Asia de Sud-Est care legalizează căsătoria între persoane de același sex