Home » Știință » Prin alterarea bazelor fundamentale ale ADN-ului, cercetătorii au creat o nouă formă de viaţă

Publicat: 27.01.2017
De când există viaţă pe Pământ, aceasta a fost reprezentată ştiinţific prin patru baze A, C, T, şi G, ele fiind codul asociat oricărei forme de viaţă existente.

Cercetătorii au anunţat recent că au creat o nouă formă de viaţă utilizând un cod genetic extins. Codul a ajutat la producerea unei noi forme de viaţă utilizând combinaţii din ADN care nu au existat până în prezent, notează Independent

Experţii au creat o bactierie care are în componenţă atât cele patru coduri genetice cunoscute de om, cât şi alte două sintetice cunoscute ca X şi Y. Cercetătorii susţin că experimentul ,,reprezintă fundaţia pentru obţinerea organismelor sintetice, crearea unor noi forme de viaţă”.

Descoperirea ar putea fi utilizată pentru crearea organismelor unicelulare care în cele din urmă ar putea ajuta la descoperirea unor noi medicamente. Bazele X şi Y din ADN au fost create de profesorul Floyd Romesberg şi colegii săi în 2014. Descoperirea a fost demonstrată pe bacteria E.coli în interiorul căreia a fost introdus noul cod genetic.

În prezent, procesul poate fi utilizat doar pe celule individuale şi nu pe organisme complexe. În viitor, cercetătorii vor încerca să introducă noul cod în ARN