Home » Știință » Una dintre cele mai cunoscute tehnici de modificare genetică poate duce la distrugerea bazelor ADN-ului

Publicat: 18.07.2018
Tehnica de modificare genetică CRISPR-Cas9 ar putea pune în pericol sănătatea pacienţilor care sunt supuşi intervenţiei, reflectă rezultatele unui al doilea studiu.

Conform specialiştilor rezultatele provin din două studii în care a fost identificată lipsa mecanismelor ce luptă împotriva cancerului din anumite celule modificate prin intermediul tehnicii CRISPR

Distrugerile de la nivelul ADN-ului descoperite în cadrul studiilor includ ştergerea a sute de baze de ADN, inclusiv din zone îndepărtate faţă de cele supuse intervenţiei. Această eliminare a unor baze poate duce la activarea genelor ce provoacă tumori

În timp ce companiile ce vând această tehnică au pierdut peste 300 de milioane de dolari la mai puţin de 20 de minute de la publicarea ultimului studiu, realizat la England’s Wellcome Sanger Center, reprezentaţi ai lor au declarat că rezultatele nu vizează celulele editate prin tehnica lor. Pe de altă parte, specialiştii din mediul academic din Marea Britanie au declarat că „studiul este credibil” şi reprezintă „un avertisment pentru specialiştii care practică această tehnică”, notează Business Insider.

Până în prezent, efectele tehnicii nu au reieşit din studiile realizate pe şoareci deoarece specialiştii nu s-au axat pe impactul schimbării ADN-ului asupra genelor. Însă în cadrul ultimului studiu, specialiştii au observat cum modificarea ADN-ului duce la o reacţie în lanţ prin care sunt distruse peste 250 de baze.