Home » Stiinta » Marea Piramidă din Giza deţine o proprietate remarcabilă. Descoperirea poate ajuta la realizarea unor noi tehnologii

Autor: Oana Bujor 08.02.2018
Proprietăţile electromagnetice remarcabile ale Marii Piramide din Giza ar putea ajuta la realizarea unor noi dispozitive ce utilizează nanoparticule.

Cercetătorii au descoperit că faimoasa piramidă adună energia electrică şi magnetică într-o încăpere interioară aflată sub baza sa. Conform Mail Online, aici este creată o „pungă” bogată în energie.

Dacă acest efect poate fi recreat la o nanoscală ar putea duce la realizarea unor noi senzori mult mai eficienţi şi a celulelor fotovoltaice, explică cercetătorii. Deşi piramida cu o înălţime de peste 146 de metri a fost construită în urmă cu mii de ani pentru faraonului Khufu, proprietăţile sale mistice i-au intrigat mereu pe cercetători.

„Piramidele egiptene au atras mereu atenţia. Aşadar am decis să considerăm Marea Piramidă din Giza ca fiind un instrument de disipare a undelor radio rezonante”, a declarat dr. Andrey Evlyukhin, coordonatorul cercetării.

Echipa compusă din cercetători din mai multe ţări a analizat relaţia dintre forma piramidei şi abilitatea sa de a concentra energia electromagnetică. Pentru a realiza acest lucru, echipa condusă de specialişti din Universitatea din Sankt Petersburg, Rusia a creat un model al piramidei pentru a măsura cu acurateţe răspunsul său electromagnetic.

Specialiştii au utilizat modelul pentru a analiza modul în care energia undelor este risipită sau absorbită de către piramidă. EI au testat interacţiunile undelor cu rezonanţă aflate pe lungimi de 200-600 de metri.

Din cauza lipsei unor informaţii, specialiştii au utilizat în cadrul testelor şi ipoteze. „De exemplu am considerat că nu există cavităţi necunoscute în interior, iar materialul din care este construită piramida este distribuit în mod egal atât în interior cât şi în exterior. Cu ajutorul acestor supoziţii am obţinut rezultate interesante”, a declarat Evlyukhin.

Cercetătorii au utilizat analiza multipolă, metodă utilizată în fizică pentru studierea interacţiunilor obiectelor complexe cu câmpul electromagnetic, pentru a dezvălui modul în care piramida adună energia electromagnetică în camerele sale subterane.

Printre acestea sunt două camere în care se crede că ar exista rămăşiţele faraonului Khufu şi ale soţiei sale. În prezent cercetătorii consideră că legătura dintre proiectul piramidei şi modul în care concentrează energia ar putea reprezenta o descoperire importantă pentru cercetările viitoare ale nanoparticulelor

„Analizele au arătat că piramida disipă undele electromagnetice şi apoi le adună într-un substrat”, au notat cercetătorii în studiu.

Puabi, cea mai bogată regină a Mesopotamiei
Urme ale unei particule misterioase, prezise în urmă cu zeci de ani, ar fi fost detectate
Misterul din Insulele Galapagos. Cercetătorii au descoperit secretul ecosistemului atât de bogat
Sonda Spațială New Horizons răspunde la întrebarea: “Cât de întunecat este cerul?”
O specie de păianjen confecționează „buzunare” din frunze pentru a prinde și mânca broaște mai mari