Home » Știință » Modul în care timpul petrecut în faţa ecranului îţi distruge calitatea somnului

Modul în care timpul petrecut în faţa ecranului îţi distruge calitatea somnului

Publicat: 01.12.2018
Persoanele ce petrec mult timp în faţa ecranului, fie al telefonului, calculatorului sau tabletei pot avea probleme de odihnă. Cercetătorii Institutului Salk au descoperit, în prezent, modul în care anumite celule existente în ochi procesează lumina ambientală şi modifică ceasul nostru intern.

Rezultatele studiului publicat în jurnalul Cell Reports ar putea ajuta la crearea unor noi tratamente pentru migrene, insomnie şi afecţiuni ale ritmului circadian. Conform Science Daily, aceste afecţiuni au fost asociate cu disfuncţii cognitive, cancer, obezitate, rezistenţă la insulină, sindrom metabolic şi altele.

„Suntem continuu expuşi luminii artificiale, fie că este din cauza timpului petrecut în faţa unui ecran, a faptului că petrecem mult timp în interior sau deoarece suntem treji pe timpul nopţii”, a declarat profesorul Satchin Panda, autorul studiului din cadrul Institutului Salk.

Zona din spatele globului ocular conţine o membrană numită retină, a cărui strat intern conţine o mică subpopulaţie de celule sensibile la lumină ce funcţionează precum pixelii dintr-o cameră digitală. Atunci când aceste celule sunt expuse la lumină continuuă, proteina melanopsin se regenerează continuu, oferind informaţii privind lumina ambientală către creier pentru a regla conştienţa, somnul şi starea de alertă. Melanopsis joacă un rol important în sincronizarea ceasului nostru intern după 10 minute de iluminare, iar în cazul existenţei unei lumini puternice, suprimă homonul melatonină ce reglează somnul.

„În comparaţie cu alte celule sensibile la lumină din ochi, melanopsis sunt active atâta timp cât există lumină, chiar şi câteva secunde după ce aceasta dispare. Informaţiile sunt critice deoarece ritmul nostru circadian este realizat să răspundă doar la iluminare prelungită”, a declarat Ludovic Mure, cercetător şi principal autor al studiului.

Au fost inventate enzimele artificiale ce distrug bacteriile cu ajutorul luminii