Home » Știință » Călătoriile în spaţiu nu afectează o parte importantă a sistemului imunitar uman

Publicat: 11.12.2018
Călătoriile în spaţiu nu au un efect atât de major asupra sistemului imunitar uman, conform unei noi cercetări ce ar putea schimba modul în care astronauţii vor pleca în viitoarele misiuni în spaţiu.

Cercetătorii au prelevat probe de sânge de la 21 de membri ai unui echipaj ce a petrecut şase luni la bordul Staţiei Spaţiale Internaţionale. Probele au fost recoltate înaintea călătoriei, în timpul petrecut pe ISS şi după ce s-au întors pe Pământ.

Conform Independent, cercetătorii au examinat probele şi au descoperit că timpul petrecut în spaţiu nu modifică nivelul de imunitate al celulelor B. Anterior se credea că timpul petrecut în spaţiu afectează în mod negativ acest sistem.

Noile date pot influenţa dacă astronauţii ce stau o perioadă lungă în spaţiu sau cei ce în viitor se duc pe Marte vor putea fi vaccinaţi în timpul călătoriei. „Este primul studiu care arată că o călătorie de lungă durată în spaţiu are un efect limitat asupra frecvenţei celulelor B şi a producţiei de anticorpi”, a declarat dr. John Campbell, profesor al Universităţii din Bath. „Rezultatele noastre reprezintă o veste bună pentru astronauţii ce se află acum la bordul ISS, dar şi pentru viitorii astronauţi ce vor efectua călătorii pe distanţe mult mai lungi,” a adăugat el.

Astronauţii trebuie să menţină o imunitate optimă a celulelor B pentru a se proteja de bolile produse de bacterii şi virusuri. Cercetătorii afirmă că imunitatea este, de asemenea, importantă pentru asigurarea eficienţei vaccinurilor administrate în spaţiu.

„O perioadă îndelungată petrecută în spaţiu este asociată cu un nivel crescut de stres psihologic, expunere cronică şi acută la radiaţii, toate acestea având un efect negativ asupra sistemului imunitar”, a declarat dr. Guillaume Spielmann, din cadrul Universităţii de stat din Louisiana.

Top 6 condimente care îţi stimulează sistemul imunitar