Home » Știință » Un fizician de la Oxford este de părere că geoingineria nu reprezintă o soluţie pentru combaterea încălzirii globale

Publicat: 23.09.2019
Fizicianul Raymond Pierrehumbert a argumentat într-un articol că folosirea geoingineriei pentru combaterea încălzirii globale nu reprezintă o alternativă reală.

În timp ce mulţi oameni de ştiinţă şi publicul larg îşi pun speranţele în tehnologie în lupta împotriva încălzirii globale, fizicianul Raymond Pierrehumbert, profesor în cadrul catedrei de Fizică a Universităţii Oxford, nu împărtăşeşte acelaşi entuziasm şi într-un articol din jurnalul Bulletin of the Atomic Scientists argumentează că folosirea geoingineriei pentru ameliorarea condiţiilor de mediu nu reprezintă o soluţie viabilă, notează Futurism.

În articolul său, profesorul Pierrehumbert pleacă de la una dintre cele mai populare soluţii pentru răcirea folosirea particulelor reflectorizante care să ar putea bloca radiaţiile solare. El explică faptul că o astfel de soluţie oferă rezultate pe termen scurt şi că nu ar putea să ofere rezultate care să contracareze ritmul în care clima se schimbă.

Profesorul Raymond Pierrehumbert explică faptul că tehnologiile şi inovaţiile pe care le-am folosi pentru a reduce cantiattea de carbon din atmosferă şi pentru a scădea temperaturile medii vor avea efect pozitiv minor.

În ceea ce priveşte reducerea amprentei de carbon, după cum explică Pierrehumbert, nu există „scurtături”. El argumentează că singura soluţie pe care o avem la îndemână este renunţarea la combustibilii fosili. O astfel de soluţie ar reprezenta o formă de prevenţie a schimbărilor radicale ale climei şi nu o formă de contracarare activă a acestora.

„Pur şi simplu nu există o metodă să reparăm clima dacă nu o să ne oprim din a mai emite carbon în atmosferă”, a scris profesorul Pierrehumbert. El a mai adăugat: „Singura dezbatere pe care o putem avea are legătură cu proporţia în care o să reuşim să uşurăm suferinţa oamenilor şi să limităm distrugerea ecosistemelor cu care împărţim Pământul înainte de a atinge pragul de zero emisii de carbon”.

100 de miliarde de dolari anual, atat ne costa incalzirea globala