Home » Știință » Didier Queloz, câştigător al Premiului Nobel, este de părere că până în 2050 vom descoperi viaţă extraterestră

Publicat: 15.10.2019
Didier Queloz a primit Premiul Nobel pentru Fizică în 2019 pentru descoperirea unei exoplanete care orbitează în jurul unei stele asemănătoare Soarelui nostru.

Didier Queloz, unul dintre cei trei câştigători ai Premiului Nobel pentru Fizică din acest an, este convins de faptul că există viaţă extraterestră şi că am putea să o găsim înainte de anul 2050, notează Futurism.

„Nu cred că suntem singurele entităţi vii din Univers”, a declarat Didier Queloz, profesor la Universitatea din Geneva şi la Universitatea din Cambridge. „Sunt mult prea multe planete, prea multe stele şi, în plus, chimia este universală. Fenomenele chimice care au dus la apariţia vieţii aici trebuie să fi avut loc şi în altă parte”, a mai adăugat acesta.

În cadrul unui interviu citat de către The Telegraph, Queloz este de părere că în 100 de ani oamenirea va identifica indicii clare ale vieţii extraterestre. Totuşi, el este de părere că un orizont de doar 30 de ani va fi suficent pentru construirea unui dispozitiv  care va putea identifica semnăturile biochimice ale vieţii de pe alte lumi.

După cum subliniază reporterii de la Futurism, Didier Queloz nu este singurul savant care se bucură de notorietate publică care a adus recent în discuţie posibilitatea existenţei altor forme de viaţă în Univers. Unul dintre aceştia este Gilbert Levin, fost cercetător al NASA, care într-un editorial pentru Scientific American explică că am întâlnit deja viaţa extraterestră, pe Marte în anii ’70.

Didier Queloz a primit Premiul Nobel pentru Fizică împreună cu James Peebles şi Michel Mayor. Acest premiu reprezintă recunoaşterea muncii depuse împreună cu Mayor în astronomie, împreună descoperind o exoplanetă care orbitează în jurul unei stele asemănătoare Soarelui pe care îl orbitează Pământul.

Caravanele medicale au găsit copii subnutriți și cu anemii carențiale în comunitățile rurale vulnerabile
Cine este prima femeie care va conduce forțele armate ale Canadei?
O jurnalistă care a făcut o glumă despre Giorgia Meloni va plăti 5.000 de euro