Home » Stiinta » Substanţele chimice care ar putea opri răspândirea COVID-19, detectate de cel mai rapid supercomputer din lume

03.20.2020
Cel mai rapid supercomputer din lume a identificat o serie de substanţe chimice care ar putea opri coronavirusul să infecteze celulele din organism, un pas crucial spre găsirea unui vaccin.

Summit, cel mai puternic sistem informatic nedistribuit din lume, a primit sarcina de a găsi compuşi care ar putea împiedica răspândirea virusului.

Cercetătorii de la Departamentul de Energie din SUA au efectuat mii de simulări pe computer pentru a analiza ce compuşi medicamentoşi ar putea opri efectiv virusul de la infectarea celulelor gazdă, potrivit CNN.

În timpul analizei, supercomputerul a evaluat dacă diferiţi compuşi ar fi eficienţi acţionând asupra „vârfurilor” pe un model al organismului COVID-19, prevenind astfel ataşarea virusului la celulele gazdă şi rezultând 77 de potriviri.

Cu toate acestea, călătoria către producerea unui vaccin eficient este departe de a se termina.

„Rezultatele noastre nu înseamnă că am găsit un vaccin sau tratament pentru coronavirus”, a declarat Jeremy Smith, director al Laboratorului Naţional pentru biofizică moleculară Oak Ridge din cadrul Universităţii din Tennessee.

„Cu toate acestea, suntem foarte optimişti că descoperirile noastre de calcul vor ajuta studiile viitoare şi vor oferi un cadru pe care cercetătorii îl vor folosi pentru a investiga în continuare aceşti compuşi.”