Home » Știință » Un nou studiu arată că, de fapt, exercițiile fizice intense făcute zilnic ar scurta durata de viață

Publicat: 24.06.2020

Cercetătorii de la Institutul de Tehnologie din Tokyo (Tokyo Tech) au analizat longevitatea artiștilor tradiționali din Japonia. Astfel, au descoperit că actorii kabuki, cunoscuți pentru mișcările lor viguroase, au o durată de viață mai scurtă față de alți interpreți de artă tradițională care urmează de regulă un stil de viață sedentar.

Descoperirile sugerează că exercițiile fizice intense nu prelungesc neapărat longevitatea.

Exercițiile fizice frecvente sunt deseori considerate cheia pentru o viață mai lungă și sănătoasă. Însă puține studii au comparat longevitatea celor care urmează exerciții fizice intense și cei care duc vieți aproape sedentare care rezultă în urma ocupației profesionale.

Exercițiile fizice intense ar putea, de fapt, scurta durata de viață

Însă, cercetătorii au desfășurat recent un studiu care pune sub semnul întrebării ideea că exercițiile fizice viguroase făcute zilnic sunt strâns legate de longevitate.

Oamenii de știință au comparat durata de viață a patru grupuri de interpreți japonezi de artă tradițională. Cercetătorii au presupus că actorii kabuki ar avea o durată mai lungă de viață datorită activității fizice necesare în spectacolele lor, comparativ cu interpreții Sado, Rakugo și Nagauta, cunoscuți pentru spectacole în care beau cei, spun povești comice și cântă în timp ce stau jos.

Folosind metoda de analiză Kaplan-Meier, oamenii de știință au descoperit că durata de viață a actorilor kabuki este mai scurtă față de cea a celorlalte trei tipuri de artiști tradiționali.

O viață sedentară poate avea și efecte benefice

Cercetătorii argumentează că unul dintre motive ar fi că antrenamentele fizice în exces copleșesc beneficiile exercițiilor fizice regulate. Un alt motiv ar fi că actorii kabuki foloseau în trecut „oshiroi”, o pudră albă folosită pentru machiaj. Aceasta conținea plumb și avea un risc semnificativ asupra sănătății. „Oshiroi” a fost interzisă în Japonia în 1934.

Oamenii de știință subliniază că studiul lor are și limitări. Spre exemplu, datele au analizat profesii dominate de bărbați, așa că cercetările nu oferă o imagine de ansamblu a populației, informează MedicalXpress.

Totuși, este nevoie de mai multe cercetări pentru a evalua cantitatea optima de exerciții fizice necesară pentru protejarea sănătății. Posibilele efecte ale activităților care nu necesită exerciții fizice, precum vorbitul, cântatul sau folosirea instrumentelor muzicale, necesită o explorare mai amplă.

Un studiu de amploare a arătat că exerciţiile fizice ajută la dezvoltarea capacităţilor cognitive ale creierului