Home » Stiinta » Calciul din dinții și oasele noastre provine de la stele care au explodat în urmă cu foarte mult timp

Autor: Ioana Matei 08.15.2020
Sursa foto: Aaron M. Geller / Northwestern University

Potrivit noilor cercetări, jumătate din calciul din univers provine de la „supernove bogate în calciu”. Asta înseamnă că dinții și oasele noastre sunt făcute, în esență, din rămășițele stelelor moarte care au explodat în urmă cu foarte mult timp.

„Aceste evenimente sunt atât de rare încât nu am știut niciodată cum anume sunt produse supernovele bogate în calciu”, a spus Wynn Jacobson-Galan, autorul principal al noului studiu publicat în The Astrophysical Journal.

Un eveniment extrem de luminos la aproximativ 55 de milioane de ani-lumină de Pământ a atras atenția comunității astronomice internaționale în aprilie 2019. „Fiecare țară cu un telescop puternic a fost atentă la acest obiect”, a explicat Jacobson-Galan.

Supernova „nu a fost doar bogată în calciu”

Astronomii s-au grăbit atât de mult încât mulți au observat supernova cu doar zece ore înainte de explozie. „Explozia încearcă să se răcească. Vrea să-și elibereze energia, iar emisia de calciu este un mod eficient de a face acest lucru”, a spus Raffaella Margutti, un alt autor al studiului, de la Universitatea Northwestern.

Explozia a eliberat până la urmă o cantitate imensă de calciu. „Nu este doar bogată în calciu. Este una dintre cele mai bogate”, a spus Margutti.

Cel mai mult calciu surprins vreodată în timpul eliberării

Astronomii au surprins evenimentul tocmai la timp pentru a concluziona că a fost vorba despre cel mai mult calciu surprins vreodată în timp ce a fost emis în timpul unui singur eveniment, informează Futurism.

„Luminozitatea ne spune cât de mult material a eliberat steaua și cât de aproape se afla materialul de stea. În acest caz, steaua a pierdut foarte puțin material chiar înainte să explodeze. Materialul era încă aproape”, a mai explicat Wynn Jacobson-Galan, autorul principal al lucrării.

Explozia unei stele oferă informaţii despre modul în care se formează stelele masive