Home » Știință » Premieră pentru astronomie. Inteligența artificială tocmai a confirmat existența a 50 de noi planete

Kepler-186f. Sursa foto: NASA
Publicat: 01.09.2020

Un algoritm tocmai a confirmat existența a 50 de noi exoplanete.

Echipa din spatele algoritmului, de la Universitatea Warwick, l-a „hrănit” cu baze de date imense rezultate în urma misiunii Kepler a NASA și de la the Transiting Exoplanet Survey Satellite (TESS), un telescop spațial care a fost lansat în 2018.

Oamenii de știință speră ca cercetarea lor să deschidă calea pentru viitoarele tehnici de validare a planetelor. Tehnicile existente pentru depistarea și confirmarea existenței altor planete pot fi cu ușurință modificate de interferențe ale obiectelor din fundal sau chiar și erori ale camerei.

O premieră pentru astronomie

Echipa a antrenat algoritmul și l-a învățat diferențele între planetele confirmate și cele fals-pozitive. Apoi, cercetătorii l-au lansat pe o altă bază de date care încă nu a fost validată pentru candidați planetari.

Algoritmul a putut confirma 50 de noi planete, o premieră pentru astronomie, potrivit echipei.

„Algoritmul pe care l-am dezvoltat ne-a permis să validăm 50 de candidați și să îi confirmăm drept planete reale”, a explicat David Armstrong, de la Universitatea Warwick, departamentul de fizică și autorul principal al studiului publicat în journal Monthly Notices of the Royal Astronomical Society.

Unele planete sunt chiar mai mici decât Terra

Mărimea planetelor variază. Unele sunt la fel de mari precum Neptun, în timp ce altele sunt chiar și mai mici decât Terra, scrie Futurism.

Algoritmul nu este doar extrem de eficient, dar și funcționează foarte rapid, complet independent. „Încă mai trebuie să îl antrenăm, dar imediat ce facem asta va fi mult mai ușor să aplicăm algoritmul și în cazul altor candidați”, a mai adăugat Armstrong.

„Sperăm să aplicăm această tehnică la mostre mari de candidați de la misiuni curente și viitoare precum TESS sau PLATO (PLAnetary Transits and Oscillations of stars)”, un telescop spațial care urmează să fie lansat în 2026, a mai spus cercetătorul.

Top 10 exoplanete unice din Calea Lactee