Home » Stiinta » Top 10 exoplanete care ar putea susține viața

Top 10 exoplanete care ar putea susține viața

Autor: Adrian Popovici 08.14.2020

Catalogul Exoplanetelor locuibile include 55 de exoplanete în prezent.

Descoperirea primelor exoplanete a reprezentat o reușită importantă pentru astronomie, iar în ultimii cercetătorii au reușit să identifice peste 4.000 de astfel de corpuri. Confirmarea existenței unor alte planete în afara Sistemului Solar a deschis o noi piste legate de căutarea unor locuri din Univers care ar putea susține viața așa cum o știm sau chiar extraterestră.

Space a creat o listă cu zece astfel de planete care ar putea susține viața sau care ar putea cel puțin să le ofere oamenilor de știință detalii despre modul în care aceasta ar putea apărea sau arăta.

10. Kepler-186f

Aceasta este prima planetă cu o mărime asemănătoare cu cea a Pământului și care se află în zona locuibilă pe care oamenii de știință au reușit să o identifice. Această planetă se află la aproximativ 500 de ani-lumină de Terra.

Studiile au indicat faptul că Kepler-186f este cu 10% mai mare ca Terra și că este, cel mai probabil, solidă. Trebuie precizat faptul că această planetă se află în constelația Lebedei și că face parte dintr-un sistem format dintr-o stea pitică și alte patru planete.

9. Gliese 581g

Primele dovezi ale existenței acestei planete au fost oferite în jurul anului 2010, confirmarea acestei descoperiri având nevoie de mai mulți ani. Cercetătorii de la Universitatea Puerto Rico consideră faptul că Gliese 581g este una dintre planetele care au șansele cele mai mari să susțină viața extraterestră.

Astronomii explică faptul că Gliese 581g se află în constelația Balanței și că orbitează steaua Gliese 581, aflată la doar 20 de ani-lumină. Aceasta este cea de-a patra planetă de la soare și are șanse mari să prezinte apă lichidă pe suprafața sa.

8. Gliese 667Cc

De data aceasta avem de a face un cu super-Pământ aflat la doar 22 de ani-lumină, în constelația Scorpionului. Datele indică faptul că această planetă este de 4,5 ori mai mare decât propria noastră planetă.

Cercetătorii explică faptul că această planetă se află în zona locuibilă a stelei Gliese 667C, aceasta făcând parte dintr-un sistem triplu. Descoperirea acestei planete a fost posibilă cu ajutorul observațiilor asupra vitezei radiale a stelei-mamă.

7. Kepler-22b

Această planetă este mai mare decât Pământul, dar se orbitează în jurul unei stele care are dimensiuni și temperaturi asemănătoare cu cele ale Soarelui.

Datele cercetătorilor indică faptul că Kepler-22b se află la 580 de ani-lumină și execută o rotație completă în jurul stelei sale în doar 290 zile. De asemenea, trebuie precizat că această planetă are de 2,4 mase terestre.

6. HD 40307g

Aflată la doar 42 de ani-lumină, HD 40307g orbitează în zona locuibilă a stelei sale, care poate fi identificată în constelația Pictor. Unii cercetători sunt optimiști și cred că, în viitor, telescoapele vor putea oferi imagini ale suprafeței.

HD 40307g a fost descoperită cu ajutorul Observatorului European Austral, iar cercetătorii sunt de părere că atmosfera acesteia ar putea chiar să susțină viața.

5. HD 85512b

Descoperirea acestei exoplanete a avut loc în anul 2011, la pachet cu alte 50 de planete descoperite de către observatorul HARPS din Chile. Datele oferite de către instrumente indică faptul că HD 85512b are 3,6 mase terestre și că se află la 35 de ani-lumină de Terra.

HD 85512b este o planetă solidă și, după cum indică datele, se află la marginea zonei locuibile a stelei sale, ceea ce înseamnă că ar putea permite existența apei lichide, necesare vieții așa cum o știm.

4. Tau Ceti e

În decembrie 2012 a fost descoperită planeta Tau Ceti e, la doar 12 ani-lumină de Terra, datele indicând că aceasta este un super-Pământ, având 4,3 mase solare.

Cercetătorii au stabilit faptul că această planetă are o atmosferă, dar au dubii legate de natura acesteia. Mai exact, este posibil ca această planetă să poată avea temperaturii medii similare cu cele de pe Terra sau ar putea fi extreme, precum cele de pe Venus.

3. Gliese 163c

Oamenii de știință sunt de părere că această planetă se află în zona locuibilă a stelei sale. Datele indică, de asemenea, că și de această dată vorbim despre un super-Pământ, care are 7,2 mase terestre.

Steaua în jurul căreia orbitează Gliese 163, se află la 49 de ani-lumină de Terra, în constelația Dorado. Cercetătorii explică faptul că sistemul solar format în jurul acestei stele include trei planete, inclusiv Gliese 163c.

2. Gliese 581d

Gliese 581d este o exoplanetă din jurul stelei Gliese 581 din constelația Balanței și după cum explică oamenii de știință se află la 20 de ani-lumină de Terra.

Un studiu realizat care a avut ca subiect această exoplanetă a ajuns la concluzia că ar avea o atmosferă bogată în dioxid de carbon și că se află în zona locuibilă. Cercetătorii au ajuns și la concluzia că Gliese 581d este un super-Pământ, cântărind șapte mase terestre.

1. Tau Ceti f

Această planetă se află la marginea zonei locuibile din jurul stelei sale, aflate în constelația Balena. Steaua pe care o orbitează are 78% din masa Soarelui nostru și se află la 12 ani-lumină de acesta.

Tau Ceti f face parte dintr-un sistem în care se află cinci planete, din care aceasta se află în zona locuibilă. Dat fiind faptul că în sistemul acesta solar se află o cantitate mare de praf și alte materiale, există posibilitatea ca viața să fie pusă în pericol de impacturile cu obiectele spațiale.