Home » Știință » Cea mai veche dovadă a animalelor din lume ar putea să provină de la un organism foarte diferit

Publicat: 26.11.2020

Originile vieții, din urmă cu miliarde de ani, erau umile. Organismele unicelulare s-au dezvoltat în decurs de milioane și miliarde de ani în plante pluricelulare, iar apoi în animale.

Însă, când și cum aceste evenimente evoluționare au avut loc a fost dificil de aflat. Materialul organic nu rezistă foarte bine de-a lungul timpului, iar atunci când o face, nu îl identificăm în mod corect.

Totuși, noi cercetări ne aduc ceva mai aproape de aflarea adevărului. Fosile vechi de 635 de milioane de ani, identificate anterior ca având origine animală, ar putea să fi fost făcute, de fapt, de un organism diferit, anume alge.

„Am reușit să demonstrăm că molecule din alge comune pot fi modificate prin procese geologice”

„Aduce cea mai veche dovadă a animalelor cu aproape 100 de milioane de ani mai aproape de zilele noastre. Am reușit să demonstrăm că anumite molecule din algele comune pot fi modificate prin procese geologice, astfel ajungând la molecule care sunt imposibil de distins față de cele produse de animalele similare spongierilor”, a explicat Lennart van Maldegem, om de știință de la Universitatea Națională Australiană.

Potrivit studiilor moleculare, viața animală a apărut destul de târziu în cronologia evoluționară. Cea mai veche dovadă datează din urmă cu 3,4 – 3,5 miliarde de ani, fiind vorba despre organisme unicelulare antice.

„Noi am arătat că astfel de procese au avut loc cu adevărat în rocile antice”

Plantele au apărut ceva mai târziu, în urmă cu 1,6 miliarde de ani. A fost nevoie de încă un miliard de an pentru ca animalele să apară, între 900 și 635 de milioane de ani în urmă, potrivit acelor studii moleculare. Însă, fosilele par complet lipsite de dovezi ale animalelor din acea perioadă de timp, potrivit Science Alert.

„În urmă cu zece ani, oamenii de știință au descoperit fosilele moleculare ale unui steroid în rocile care se aflau cândva pe fundul unei mări antice din Orientul Mijlociiu. Marea întrebare este cum ar fi putut să fie acești spongieri atât de abundenți, acoperind mare parte din fundul marin din lume, însă fără să lase în urmă fosile?”, a spus Jochen Brocks, de la Universitatea Națională Australiană.

„Deși este adevărat că spongierii adevărați sunt singurele organisme vii care pot produce acești steroizi, procesele chimice pot imita biologia și pot transforma algele comune și abundente în steride animale. Aceste molecule pot fi generate în laborator dacă temperatura și timpul geologic sunt simulate, însă noi am arătat că astfel de procese au avut loc cu adevărat în rocile antice”, a explicat Ilya Bobrovskiy, paleontolog la Caltech.

Noi specii de morsă, descoperite în California. Ce arată fosilele despre evoluția colților animalelor

Descoperirea care contrazice ultimii 50 de ani de cercetări: Ar putea explica de ce suntem superiori animalelor

Cum își aleg animalele conducătorii: Specia care poate organiza chiar și lovituri de stat

Delfinul robot care ar putea înlocui în curând animalele ținute în captivitate în parcurile acvatice

Festivalul Internațional George Enescu 2023. Când are loc și ce artiști vor participa?
Un templu budist a rămas fără călugări după ce toți au picat testele antidrog
Un bărbat îmbrăcat cu pelerină și joben a încercat să urce spre Vârful Omu
„Epoca de aur” a relațiilor dintre Marea Britanie și China s-a încheiat
Monede romane vechi, considerate false și descoperite acum 300 de ani în Transilvania, au fost autentificate
Un studiu contrazice o idee răspândită despre obiceiurile de împerechere ale oamenilor
Barajele ar putea fi o alternativă în hrănirea sustenabilă a lumii
Legăturile dintre două mari puteri antice, dezvăluite de rămășițele unei maimuțe
Top 10 cele mai bune filme de Crăciun
Cum ne afectează tenul alimentele de Crăciun și ce recomandă dermatologii?
Oamenii pretențioși își aleg mâncarea în funcție de culoarea farfuriei, arată un studiu
Infecțiile bacteriene, a doua cauză de deces la nivel mondial
1 decembrie 1918, Ferdinand I și Regina Maria revin în București. „Ne întorsesem ca Rege și Regină a tuturor românilor”
Marte ar fi avut atât de multă apă încât planeta ar fi fost acoperită de un ocean global
Cele mai geroase ierni din România. Unde a fost Polul frigului în 1942?
Pisaniile lui Ștefan cel Mare, găsite în Herson. „Sunt neatinse, în siguranță”