Home » Natura » Fosilele oferă detalii noi despre cea mai mare extincție din istoria Pământului

Fosilele oferă detalii noi despre cea mai mare extincție din istoria Pământului

Adrian Popovici 11.15.2020
Fosilele oferă detalii noi despre cea mai mare extincție din istoria Pământului
Analiza fosilelor adunate de-a lungul timpului indică faptul că această extincție a dus la moartea a 96% din toate speciile marine. Credit foto: Pixabay

O echipă internațională de cercetătorii a lucrat la un nou studiu care a analizat izotopii de carbon într-un model geochimic pentru a înțelege cea mai mare dispariție în masă a istoriei. Studiul face parte din proiectul rețelelor de formare inovatoare ale Uniunii Europene, cunoscut sub numele de BASE-LiNE Earth, notează The Science Times.

Cu peste 250 de milioane de ani în urmă, cea mai severă criză de mediu cunoscută sub numele de extincția din Permian/Triasic a schimbat drastic evoluția vieții. Schimbările climatice care au avut loc de-a lungul timpului au permis echipei să dezvolte o nouă înregistrare a pH-ului apei de mare derivate din izotopii borului din depozitele de fosile pentru a înțelege cum a avut loc acest eveniment.

Creșterea acidității oceanelor

Echipa a descoperit rolul vital al acidificării oceanelor care a dus la o dispariție în masă cu milioane de ani în urmă și tiparele comune în schimbările climatice de astăzi. Rezultatele au arătat, de asemenea, consecințele pe care le are efectul cu efect de seră asupra mediului marin, a creșterea temperaturii suprafeței oceanelor, a otrăvirii cu sulfuri pe scară largă și a dezoxigenării oceanelor în perioada triasică.

Profesorul Uwe Brand de la Universitatea Brock a spus că trecutul ne învață cum extincțiile în masă „a avut loc în etape , fiecare puls limitând mediul ospitalier din ce în ce mai mult, în cascadă până la evenimentul de dispariție pe o scurtă cronologie geologică”. La acea vreme, emisiile de dioxid de carbon proveneau din evenimente vulcanice care au dus la schimbări climatice.

Semnalele geochimice au fost descoperite în cochiliile fosilelor brahiopode. Acestea au fost frecvent găsite lângă țărm și au fost afectate de creșterea temperaturii la suprafață.

Ne aflăm în pragul unei extincții?

Scăderea dramatică a pH-ului oceanului este observată și în tendințele actuale ale schimbărilor climatice. În zonele precum Marea Barieră de Corali apare albirea în masă a coralilor din cauza temperaturilor crescute. Un alt studiu de la începutul acestui an, a explicat cum a șasea extincție în masă nu este doar o problemă a viitorului, este, de asemenea, continuă și ireversibilă.

Emisiile de gaze de carbon nu mai provin doar din activitatea vulcanică în creștere, ci din defrișări, arderea combustibililor fosili, vehicule, agricultură, comerțul ilegal cu animale sălbatice și multe alte activități umane. Mai mult, multe dintre specii sunt pe cale de dispariție și ar putea provoca o reacție în lanț de-a lungul lanțurilor trofice.