Home » Stiinta » Implicații serioase pentru viitorul omenirii. O cercetătoare avertizează că bărbații își pierd abilitatea de reproducere

Ioana Matei 02.01.2021

Substanțe chimice comune numite ftalați, care sunt găsite în produse precum plastic, cosmetice și ambalajele alimentare, par să aibă un impact serios asupra sănătății oamenilor și chiar asupra abilității noastre de reproducere.

Shanna Swan, epidemiolog la Spitalul Mt. Sinai din New York, a spus că aceste chimicale vor avea implicații serioase pentru viitorul omenirii.

Swan face parte dintr-o echipă de cercetători care a descoperit că numărul și calitatea spermatozoizilor unui bărbat obișnuit au scăzut vertiginos în ultimele decenii.

„Aceste substanțe chimice reduc diferențele de sex”

Acum, Swan analizează modul în care chimicalele precum ftalații și bisfenol A (BPA) continuă să afecteze sănătatea reproductivă, dar și impactul acestora asupra dezvoltării biologice a copiilor care au fost expuși prenatal.

„Una dintre părțile creierului care este dimorfă sexual are de-a face cu dobândirea limbajului, iar femelele prezintă de obicei un avantaj. Atunci când o întrebi pe mama unui copil mic câte cuvinte înțelege copilul ei, fetele au, în general, mai multe cuvinte. Însă, această diferență de sex este diminuată de ftalați, iar aceasta este o temă prioritară. Fie că vorbim despre comportamentul de joc sau dobândirea limbajului, aceste substanțe chimice reduc diferențele de sex”, a explicat Swan.

Purtăm cu noi problemele generațiilor trecute și începem la un nivel inferior

De asemenea, problema devine tot mai gravă. Având în vedere că expunerea pe viață a fiecărei persoane la ftalați se adaugă la expunerea prenatală transmisă prin generațiile anterioare, aceste modificări se vor amesteca în timp, potrivit Futurism.

„Tocmai de aceea, avem acest declin continuu al fertilității și calității lichidului seminal. Dacă nu am avea expunerea de la părinții și bunicii noștri, atunci fiecare generație ar lua-o de la capăt. Situația tot nu ar grozavă, însă impactul ar fi la același nivel de fiecare dată. Faptul că purtăm cu noi problemele generațiilor trecute înseamnă că începem la un nivel inferior și suntem expuși din nou și din nou”, a mai precizat Swan.

De ce femeile sunt mai predispuse decât bărbații la dezvoltarea de boli autoimune