Home » Știință » Cercetătorii de la MIT au inventat spanacul care poate trimite e-mailuri

Cercetătorii de la MIT au inventat spanacul care poate trimite e-mailuri

Publicat: 16.02.2021

Oamenii de știință de la MIT au dezvăluit plante de spanac modificate și transformate într-un fel de cyborg, despre care savanții spun că sunt capabile să trimită e-mailuri la creatorii lor.

Spanacul nu are prea multe de spus, așa că din fericire nu umple căsuțele de inbox cu pălăvrăgeală fără rost. În schimb, totul se rezumă la comunicații cruciale, precum trimiterea alertelor atunci când nanotuburile de carbon construite în frunze detectează dispozitive explozibile aflate în apropiere.

„Aceasta este o demonstrație nouă a modului în care am depășit bariera din comunicarea între plantă și om”, a explicat Michael Strano, liderul de proiect și inginer la MIT.

Cum trimite „spanacul cyborg” un e-mail?

„Spanacul cyborg” a fost folosit anterior pentru detectarea poluanților și ar putea fi adaptat pentru depistarea semnelor schimbărilor climatice. Pentru a reuși această performanță inovatoare, nanotuburile de carbon încorporate în frunzele spanacului strălucesc atunci când sunt expuse la o anumită substanță chimică. Apoi, camerele video din apropiere detectează schimbarea și trimit o alertă prin e-mail la cercetători.

Totuși, te-ai putea întreba „de ce spanac?” sau „de ce nu au construit niște senzori?”.

Chimiști foarte pricepuți

De fapt, plantele sunt foarte pricepute la detectarea substanțelor chimice din aer, sol și apa subterană, așa că încorporarea acestor nanotuburi în plante este mult mai simplă decât crearea unei mașinării care să facă același lucru.

„Plantele sunt chimiști foarte pricepuți”, a mai precizat Strano, potrivit Futurism.

Totodată, plantele au o rețea de rădăcini foarte extinsă în sol, „testează” constant apa din subteran și au o strategie prin care facilitează transportul acelei ape până la frunze.

Din farfurie în baterie, spanacul ar putea fi un catalizator viabil pentru celulele de combustibil