Home » Știință » Sonda Hope a trimis prima imagine de pe Marte

Sonda Hope a trimis prima imagine de pe Marte

Imainea cu Marte, trimisă de sonda Hope / Credit foto: UAESA -MBRSC-LASP-EMM-EXI
Publicat: 16.02.2021

Misiunea Hope, derulată de Emiratele Arabe Unite, a trimis către Pământ prima sa imagine cu Marte.

Sonda spațială Hope, cunoscută drept Al-Amal în limba arabă, a intrat în 9 februarie pe o orbită în jurul Planetei Roșii. Astfel, Emiratele Arabe Unite au devenit prima națiune arabă din istorie care desfășoară o activitate științifică pe vecinul apropiat al Pământului.

La numai câteva zile de la plasarea pe orbită, sonda a trimis către Pământ o imagine cu Marte, prima din cele multe care vor urma.

Hope se află pe o orbită largă, astfel încât să poată studia vremea și sistemele climatice ale Planetei Roșii, ceea ce înseamnă că va vedea și discul complet al lui Marte.

Poziția este una cunoscută telescoapelor de pe Pământ, însă destul de puțin pentru sateliții poziționați spre Marte.

În mod tradițional, acești sateliți se află aproape de planetă, astfel încât să poată obține imagini de înaltă rezoluție ale suprafeței și să acționeze ca stații de releu de telecomunicații pentru roboții amartizați aflați în contact cu Pământul.

Prima imagine a lui Martie, imortalizată de Hope de la o înălțime de 24.700 km

Prima imagine a lui Marte a fost surprinsă de instrumentul EXI de la o altitudine de 24.700 km deasupra suprafeței marțiene, la o zi după sosirea sondei pe Planeta Roșie, potrivit BBC.

Polul nord al lui Marte se află în partea stângă de sus a imaginii. În centru, abia ieșind din lumina soarelui de dimineață, se află Olympus Mons, cel mai mare vulcan din Sistemul Solar. Puțin mai spre dreapta, în linie, se află alți trei vulcani, Ascraeus Mons, Pavonis Mons și Arsia Mons. La est, acoperit parțial de nori, de vede Valles Marineris, sistemul de canioane lung de peste 4.000 de km.

Hope va orbita Planeta Roșie timp de cel puțin un an marțian (687 zile), având misiunea să monitorizeze atmosfera marțiană. Primele informații le va transmite către Terra în septembrie 2021.

În ziua în care Hope a înregistrat prima imagine a lui Marte, în orbită a ajuns și misiunea chineză Tianwen-1, care va studia nu doar atmosfera marțiană, ci și suprafața planetei.

Joi, 18 februarie, urmează să ajungă roverul Perseverance, trims de SUA pentru a amartiza în aceeași zi în Craterul Jezero.

O reacție chimică nemaivăzută până acum a fost detectată pe Marte. Ce s-ar fi întâmplat